آیا ویروس گوارشی جدید همان کروناست؟


آیا ویروس گوارشی جدید همان کروناست؟

با گرم شدن هوا در روزهای اخیر شاهد افزایش آمار ابتلا به بیماری‌های گوارشی بوده‌ایم. غالبا شیوع این گونه ویروس‌ها در فصول گرم سال موضوعی جدید نیست اما در سال ۱۴۰۱ میزان ابتلا افراد بیشتر بوده است. ویروس‌های گوارشی شایع در تابستان معمولا با علائمی...

به گزارش بهداشت نیوز، در میان علائم ویروس کرونا، عوارض گوارشی در بیماران نیز موضوعی شایع است اما مسئله‌ای که افراد را نگران می‌کند این است که ویروس گوارشی جدید همان کروناست یا خیر؟

دکتر خسرونیا، رئیس انجمن پزشکان داخلی، گفت: «ویروسی جدید با علائم گوارشی در کشور شایع شده است که فرد مبتلا به مدت ۲۴ الی ۴۸ ساعت دارای علامت بوده و بعد طی این دوره بدون دریافت داروی خاصی بهبود می‌یابد.»

وی افزود: «بیماران قلبی عروقی، ریوی، دیابتی و افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند در صورت ابتلا به این ویروس باید به پزشک مراجعه کرده و دارو مصرف کنند.»

دکتر خسرونیا در پاسخ به این سوال که آیا این ویروس گوارشی جدید همان کروناست یا خیر؟ پاسخ داد: «خیر؛ علائم ویروس کرونا نسبت به این ویروس جدید متفاوت است. در ابتلا به کووید فرد باید با استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی دوران قرنطینه را طی کند اما در این ویروس با رعایت برخی از نکات و با گذشت مدت زمان کوتاه، بیمار بهبود می‌یابد.»

جهت پیشگیری از ابتلا و تسریع در بهبود این بیماری توصیه می‌شود:

آب و سبزیجات بیشتری برای جلوگیری از کم‌آبی بدن مصرف کنید (به استثنا مایعات دارای قند)
از خوردن نوشیدنی‌های کافئین‌دار در حد امکان اجتناب کنید
مصرف غذاهای آماده و فست‌فود را کاهش داده و بیشتر از غذاهای خانگی استفاده کنید
میوه و سبزیجات را پیش از مصرف به خوبی بشویید
در زمان خروج از منزل از آب معدنی بسته‌بندی شده استفاده کنید
از مصرف خودسرانه آنتی‌بیوتیک‌ها اجتناب کنید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم رقص ایرانی شاهرخ خان با آهنگ هایده ! / از ایرانی ها بهتر می رقصه !