دولت ابر بدهکاران مالیاتی و سوداگران بازار را دریابد و یقه اصناف خرد را رها کند


دولت ابر بدهکاران مالیاتی و سوداگران بازار را دریابد و یقه اصناف خرد را رها کند

رکنا:نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت ابر بدهکاران مالیاتی و سوداگران بازار را دریابد و یقه اصناف خرد را رها کند.

به گزارش خبرنگار رکناازارومیه، روح الله حضرت پور، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر لزوم حمایت همه جانبه از اصناف و بازاریان به عنوان چرخ های محرکت اقتصاد اظهار کرد: تمرکز دولت در خصوص مسئله مالیات باید معطوف کسانی باشد که دارایی های نجومی انباشت کرده و از آن برای ایجاد شغل و تولید استفاده نمیکنند.

وی افزود: مجلس معتقد است که مالیات تولید کنندگان و اصناف عادی باید به نازل ترین صورت ممکن ارزیابی شود و هدف اصلی این طرح باید کسانی باشد که صدها و هزاران میلیارد پول را انباشت کرده اند.
نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: میزان کل مالیات کسبه خرد در کشور چیزی در حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان است در حالی که فرار مالیاتی کمتر از هزار ابر بدهکار مالیاتی بیش از ۳۰ هزار میلیارد برآورد میشود.
حضرت پور ادامه داد: همچنین شرکت های بزرگ دولتی، نیمه دولتی، حاکمیتی و خصوصی نیز باید در صف اول این محاسبات قرار گیرند، ما با دریافت مالیات نا معقول از اصناف خرد مخالفیم و معتقدیم درآمد اصلی کشور باید از بدهکاران کلان تامین گردد.
این عضو کمیسیون امنیت ملی ابراز امیدواری کرد تا با بررسی عملکرد مالیاتی خرابکاران بازار ارز، خودرو و ملک، از سوداگری در این عرصه ها و ایجاد تورم جلوگیری شود.

آذربایجان‌غربی/کریم معجنی

اخبار وبگردی را در اینجا بخوانید:

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مالیات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | اولین تصاویر از تفنگ تیرانداز ماهر Microwave در جنگ اوکراین