بیش از 1000 کشته و 1500 مصدوم در زلزله امروز افغانستان


بیش از 1000 کشته و 1500 مصدوم در زلزله امروز افغانستان

معاون وزارت دولت طالبان در امور رسیدگی به حوادث طبیعی اعلام کرد که تلفات زلزله بامداد گذشته در شرق افغانستان به بیش از 1000 کشته افزایش یافته است.

«شرف‌الدین مسلم» معاون وزارت دولت طالبان در امور رسیدگی به حوادث طبیعی در یک نشست خبری اعلام کرد که تلفات زلزله بامداد گذشته در شرق افغانستان به بیش از 1000 کشته و 1500 زخمی افزایش یافته است.

بامداد روز چهارشنبه (1 تیرماه) زمین‌لرزه‌ای به‌بزرگی 6.1ریشتری در 27مایلی (حدود 43کیلومتری) «خوست» به وقوع پیوست.

به گزارش سازمان زمین‌شناسی آمریکا، این زمین‌لرزه در عمق 31.6مایلی (حدود 50کیلومتری) زمین رخ داد.

ملاهبت الله آخندزاده، رهبر طالبان نیز به دنبال زلزله در افغانستان که باعث جان باختن شمار زیادی از مردم این کشور گردید از تمام نهادهای کمک رسان بین‌المللی خواسته تا به زلزله زدگان کمک کنند.

بیش از 1000 کشته و 1500 مصدوم در زلزله امروز افغانستان

مقامات طالبان اعلام کردند که کمک رسانی به مناطق آسیب دیده ادامه داشته و به احتمال زیاد آمار تلفات افزایش خواهد داشت.

این در حالی است که سخنگوی دولت ایران با تسلیت وقوع زلزله در افغانستان، بیان کرد جمهوری اسلامی ایران مانند سایر موضوعات انسانی کنار مردم افغانستان خواهد بود و کمک‌های لازم را انجام خواهد داد.

در همین راستا، سفارت ایران در کابل اعلام کرد که به دنبال زلزله در مناطق جنوبی افغانستان دو هواپیما کمک‌های اولیه از سوی این کشور به این مناطق ارسال شده است.

پیش از این هلال احمر جمهوری اسلامی ایران نیز از آمادگی کامل جهت امدادرسانی، ارائه کمک‌های بهداشتی و درمانی و پشتیبانی از عملیات امدادرسانی به شهروندان افغانستانی خبر داده بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر