بررسی اولیه گوشی ناتینگ فون 1 ؛ به همان زیبایی که فکرش را می‌کردیم


بررسی اولیه گوشی ناتینگ فون 1 ؛ به همان زیبایی که فکرش را می‌کردیم

در اینجا به بررسی اولیه گوشی ناتینگ فون ۱ – Nothing Phone 1 خواهیم پرداخت؛ یک گوشی اندرویدی که متفاوت از هر موبایل دیگری در بازار است!کمپانی ناتینگ با تمام سرعت در حال بازاریابی برای اولین گوشی هوشمند خودش است. این کمپانی هفته گذشته در سوئیس...

در اینجا به بررسی اولیه گوشی ناتینگ فون ۱ – Nothing Phone 1 خواهیم پرداخت؛ یک گوشی اندرویدی که متفاوت از هر موبایل دیگری در بازار است!

کمپانی ناتینگ با تمام سرعت در حال بازاریابی برای اولین گوشی هوشمند خودش است. این کمپانی هفته گذشته در سوئیس میزبان یک رویداد خبری بود و در آن از گوشی ناتینگ فون ۱ رونمایی کرد و حالا این گوشی را با خودش به کشورهای دیگر جهان برده تا در برابر چشم مخاطبین از آن رونمایی کند. قطعاً شما در تصاویر، قاب پشتی متفاوت این گوشی را دیده‌اید که به صورت شفاف طراحی شده و به کاربر اجازه می‌دهد قطعات داخلی گوشی را ببیند. ولی ما بیشتر دوست داریم با طراحی نمایشگر و امکانات نرم افزاری این گوشی آشنا شویم.

بررسی اولیه گوشی ناتینگ فون ۱

در این پست با بررسی اولیه گوشی ناتینگ فون ۱، به تمام سوال‌هایی که در ذهن شما از این گوشی عجیب و غریب تازه ورود شکل گرفته، پاسخ خواهیم داد.

Nothing Phone 1 دقیقاً چه شکلی است؟

هفته گذشته تصاویری از قاب پشتی این گوشی منتشر شد که طراحی شبیه به آیفون ۱۲ آن را تأیید می‌کرد. اما چرا آیفون ۱۳ نه؟ چون جای دوربین آن کمی با آخرین آیفون اپل متفاوت است. در آن زمان ما تصور می‌کردیم قاب جلویی این گوشی هم مثل آیفون اپل باشد، اما اینگونه نیست. ناتینگ از یک حفره روی نمایشگر اولین گوشی خودش استفاده کرده که دوربین سلفی در آن جای گرفته است.

بررسی اولیه گوشی ناتینگ فون 1 ؛ به همان زیبایی که فکرش را می‌کردیمبررسی اولیه گوشی ناتینگ فون 1 ؛ به همان زیبایی که فکرش را می‌کردیم

از آنجا که قرار دادن یک سیستم تشخیص چهره ۳ بعدی مثل Face ID اپل برای این شرکت استارتاپی گران تمام می‌شود و همچنین دوربین‌های سلفی زیر نمایشگر هنوز جواب خودشان را پس نداده‌اند، بنابراین ناتینگ تصمیم گرفته از این سبک طراحی استفاده کند که بین گوشی‌های اندرویدی متداول است.

اما در مجموع با دیدن نمایشگر گوشی ناتینگ فون ۱ بلافاصله یاد آیفون‌های اپل می‌افتید. حاشیه‌های نمایشگر این گوشی در هر چهار کاملاً با یکدیگر متقارن هستند. چیزی که سامسونگ سعی کرده روی گوشی گلکسی S22 خودش هم آن را اجرا کند. همانطور که در بالاتر هم گفتیم تفاوتی بین این نمایشگر با نمایشگر آیفون وجود دارد و آن هم ایجاد حفره کوچک در سمت چپ به جای یک بریدگی عریض در مرکز بخش بالایی صفحه است.

بررسی اولیه گوشی ناتینگ فون 1 ؛ به همان زیبایی که فکرش را می‌کردیمبررسی اولیه گوشی ناتینگ فون 1 ؛ به همان زیبایی که فکرش را می‌کردیم

اگرچه رندرهایی که از آیفون ۱۴ اپل منتشر شده هم نشان می‌دهد اپل امسال این بریدگی عریض را برداشته و به جای آن دو حفره گرد و بیضی شکل را جایگزین آن می‌کند تا فضای کمتری از صفحه اشغال شود. کوچک‌تر شدن قطعات Face ID در طول این سال‌ها، این اجازه را به اپل داده است تا طراحی نمایشگر آیفون را تغییر دهد.

در پشت گوشی چه خبر است؟

هنوز اطلاعات زیادی از امکانات نرم افزاری و مشخصات فنی گوشی Nothing Phone 1 در دست نیست. بیشتر این بررسی‌ها به طراحی ظاهری متفاوت گوشی ناتینگ فون ۱ اشاره دارند. در حالی که قاب پشتی این گوشی شفاف است، اما قطعات داخلی آن نمایان نیستند. همه چیز با یک لایه سفید‌رنگ پوشیده شده است. اما روی این بدنه نوارهای نوری با بیش از ۹۰۰ LED استفاده شده که البته حضور آن‌ها فقط برای زیبایی گوشی نیست، بلکه هدف خاصی دارند.

بررسی اولیه گوشی ناتینگ فون 1 ؛ به همان زیبایی که فکرش را می‌کردیمبررسی اولیه گوشی ناتینگ فون 1 ؛ به همان زیبایی که فکرش را می‌کردیم بررسی اولیه گوشی ناتینگ فون 1 ؛ به همان زیبایی که فکرش را می‌کردیمبررسی اولیه گوشی ناتینگ فون 1 ؛ به همان زیبایی که فکرش را می‌کردیم

وقتی از دوربین گوشی استفاده می‌کنید، آن‌ها مثل یک فلاش می‌تابند تا سوژه شما در تاریکی شفاف و روشن شود. یک نشانگر LED هم در پشت هنگام فیلمبرداری روشن می‌شود. روی این گوشی یک فلاش جداگانه استاندارد مثل دیگر گوشی‌ها نیز تعبیه شده است. اما استفاده برای دوربین به کنار، نوار LED بزرگی که پشت این گوشی تعبیه شده می‌تواند میزان شارژ باتری گوشی ناتینگ فون ۱ را به نمایش بگذارد. در واقع وقتی گوشی را به شارژ بزنید این نوار هم شروع به پر شدن می‌کند تا بدون نیاز به دیدن صفحه نمایش بفهمید گوشی‌تان چقدر شارژ شده است. البته لازمه دیدنش این است که گوشی‌تان را به صورت روی میز قرار دهید.

بررسی اولیه گوشی ناتینگ فون 1 ؛ به همان زیبایی که فکرش را می‌کردیمبررسی اولیه گوشی ناتینگ فون 1 ؛ به همان زیبایی که فکرش را می‌کردیم بررسی اولیه گوشی ناتینگ فون 1 ؛ به همان زیبایی که فکرش را می‌کردیمبررسی اولیه گوشی ناتینگ فون 1 ؛ به همان زیبایی که فکرش را می‌کردیم بررسی اولیه گوشی ناتینگ فون 1 ؛ به همان زیبایی که فکرش را می‌کردیمبررسی اولیه گوشی ناتینگ فون 1 ؛ به همان زیبایی که فکرش را می‌کردیم بررسی اولیه گوشی ناتینگ فون 1 ؛ به همان زیبایی که فکرش را می‌کردیمبررسی اولیه گوشی ناتینگ فون 1 ؛ به همان زیبایی که فکرش را می‌کردیم

نوار LED بزرگی که دور سیم‌پیچ شارژ بی‌سیم در مرکز قاب پشتی قرار گرفته، هنگام شارژ‌ شدن دستگاه فعال می‌شود. در نهایت باید به نوارهای LED سفارشی‌پذیری اشاره کرد که برای به نمایش درآمدن نوتیفیکیشن‌ها استفاده می‌شوند. قضیه وقتی جذاب‌تر می‌شود که بدانید نوارهای LED پشتی این گوشی هنگام زنگ خوردن گوشی، با صدای رینگتون شروع به رقصیدن می‌کنند.

بررسی اولیه گوشی ناتینگ فون 1 ؛ به همان زیبایی که فکرش را می‌کردیمبررسی اولیه گوشی ناتینگ فون 1 ؛ به همان زیبایی که فکرش را می‌کردیم

مشخص نیست قاب پشتی به کار رفته در این گوشی چه جنسی دارد. ما نمی‌دانیم که از پلاستیک است یا شیشه. اگر پلاستیکی باشد، گزینه خوبی برای یک پرچمدار اندرویدی نیست. هرچند از مشخصات فنی این گوشی هم خبر نداریم، ولی تمام شواهد و قرائن نشان می‌دهد که Nothing Phone 1، یک گوشی پرچمدار اندرویدی است.

منبع :BGR

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته