لزوم ارتباط بدون واسطه با حجاج برای ارائه خدمات بهتر


لزوم ارتباط بدون واسطه با حجاج برای ارائه خدمات بهتر

جانشین نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به بازدیدهای صورت گرفته از برخی هتل های محل اقامت زائران در مدینه منوره تاکید کرد: ارتباط بی واسطه با حجاج برای ارائه خدمات بهتر و شنیدن مطالب آنان ضروری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، در دومین نشست شورای هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که به ریاست جانشین نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در مدینه منوره تشکیل شد حجت الاسلام والمسلمین سید حسین رکن الدینی به بازدیدهای صورت گرفته از برخی هتل های محل اقامت زائران در مدینه منوره در روزهای اخیر اشاره کرد و ضرورت اخلاص درکارگزاران در مسیرارائه خدمت به حجاج سرزمین وحی را خاطرنشان ساخت.


وی خطاب به دست اندرکاران ستاد حج مدینه تاکید کرد: ارتباط بی واسطه با زائران برای شنیدن مطالب و رفع نیازهای آنان ضروری است و فلسفه وجودی حضور سازمان حج و زیارت در بعد اجرایی و بعثه مقام معظم رهبری در بعد معنوی در سرزمین وحی این است که حج زائران ایران اسلامی با عزت و موفق برگزار شود.


حجت الاسلام والمسلمین رکن الدینی با بیان اینکه کارگزاران حج جهت توفیق خدمت رسانی به زائران خانه خدا دراین سرزمین حضور می یابند، گفت: محور اصلی فعالیت ها باید رضایت زائر باشد و همه تلاش کنیم تا مشکلات آنان کم و حل شود.


بر پایه این گزارش، در ادامه این جلسه آقای جواد شاد جانشین ستاد حج مدینه با اشاره به اینکه تاکنون 13801 زائر وارد سرزمین وحی شده اند، اظهار داشت: حدود هفت هزار زائر در مدینه منوره حضور دارند و برنامه زیارت دوره زائران درحال انجام است.


وی با اشاره به اینکه برای 62 کاروان نوبت زیارت روضه مسجدالنبی اخذ شده است، افزود: بیش از پنج هزار زائر ایرانی تاکنون به زیارت روضه مسجدالنبی مشرف شده اند.


این جلسه با گزارش حجت الاسلام علی اخویان مدیر آموزش بعثه مقام معظم رهبری از برنامه های فرهنگی و آموزشی بعثه و دکتر سید علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت درباره نحوه ارائه خدمات درمانی به زائران در شهر پیامبر (ص) ادامه یافت.


دکترمرعشی گفت: با ورود یک گروه جدید ازکادر پزشکی، نیروهای متخصص در درمانگاهها و مجموعه ها تامین شده و با توجه به شرایط روز و درخواست های کشور میزبان و برنامه ریزی صورت گرفته خدمات درمانی به زائران ایرانی ارائه می شود.


حجت الاسلام اخویان نیز گفت: از 256 کاروان اهل تشیع، 249 کاروان آموزش ها را گذراندند و از 44 کاروان اهل سنت هم 29 کاروان آموزش خود را تکمیل کردند.


در پایان این جلسه، جانشین نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از همگان خواست برنامه ریزی ها و اقدامات خود را با قوت پیش ببرند و در خدمت رسانی و رعایت حقوق زائران هیچگونه کوتاهی صورت نگیرد.

پایان پیام/47

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پخش زنده فوتبال آتالانتا - لیورپول 30 فروردین 1403