جشن چهل سالگی حزب الله در فضای مجازی لبنان


جشن چهل سالگی حزب الله در فضای مجازی لبنان

هشتگ "حزب‌الله – چهل بهار" به مناسبت چهلمین سالگرد آغاز مقاومت اسلامی و تأسیس حزب‌الله لبنان در صدر فهرست هشتگ‌های محبوب (ترند) در لبنان قرار گرفت.

"حزب الله" جشن چهلمین سالگرد تأسیس خود را با برگزاری یک کنفرانس مطبوعاتی، توسط محمد عفیف، مسئول روابط عمومی و بخش رسانه ای این حزب آغاز کرد.

وی خاطرنشان کرد: "مقاومت" پس از گذشت 40 سال از تشکیل خود، امروز قوی و توانمند شده است و حزب الله امروز در موسسات، نهادها و ساختمان های آموزشی، بهداشتی و پارلمانی حضور پررنگ دارد. وی تاکید کرد که امروز ما بیش از پیش، بر ایثار و فداکاری اصرار داریم و آرزوی دیدن چهل سال آینده را داریم در حالی که مسجد الاقصی آزاد شده است.

به گفته عفیف، امسال هدف از برگزاری جشن های فرهنگی، رسانه ای و مردمی، نمایش دادن این درس ها و آموزش به نسل جدید، نسل پیروزی و احقاق حقوق شهدا بر گردن زندگان است تا ما بتوانیم تاریخ خود را بنویسیم، به ویژه تاریخ "مقاومت" را که بیم آن می رود مورد جعل و تحریف قرار گیرد؛ این مسئولیت امروز ماست.

فعالیت های جشن از 20 خرداد ماه جاری تا 20 مرداد در مناطق و بخش های مختلف و از طریق رسانه ها و نهادهای فرهنگی ادامه دارد تا با جشن بزرگی به پایان برسد که در آن سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله سخنرانی خواهد کرد.

حمله رژیم صهیونیستی به لبنان در سال 1982 و اشغال نیمی از خاک این کشور، نقطه عطفی در حضور حزب الله بود. همزمان با شکست و افول گروه های فلسطینی، احزاب چپ لبنان، تئوری های ناسیونالیستی عرب و ایدئولوژی های چپ، زمینه برای ظهور حزب الله به عنوان تنها گزینه برای مقابله با اشغالگری رژیم صهیونیستی فراهم شد.

در فوریه 1985، چند سال پس از حمله رژیم صهیونیستی به لبنان، آقای عباس موسوی به جای جنبش اسلامگرای "امل"، وجود حزب الله لبنان را رسماً اعلام کرد و بسیاری به حزب الله پیوستند.

اگرچه حزب الله در سال 1985 رسما اعلام موجودیت کرد، اما می توان گفت همزمان با انقلاب اسلامی ایران در سال 1979 (1357هـ.ش.) به رهبری امام خمینی (ره) وجود داشت. این جریان در چهار دهه گذشته قوت بیشتری پیدا کرد و حزب الله توانست با دو پیروزی بزرگ در سال های 2000 و 2006 خود را به عنوان ضامن منافع ملی لبنان نشان داده و اثبات کند. لبنانی ها، حزب الله را جنبشی می دانند که در صحنه منطقه ای نیز در خدمت منافع کل لبنان است.

فعالان در شبکه‌های اجتماعی این مناسبت مبارک را جشن گرفتند و توئیت‌هایی در ادای احترام به حزب‌الله و نقش فعال آن در حفظ منافع لبنان منتشر کردند و بر حمایت از "مقاومت" تا رسیدن به تمام اهداف و آزادسازی مسجد الاقصی از اشغال رژیم صهیونیستی تاکید کردند.

این فعالان به پیشرفت‌های چشمگیر "مقاومت"، توسعه تاکتیک‌ها و توان دفاعی آن و برافراشتن صدای مقاومت اسلامی در مقابله با دشمنان اشاره کردند.

حیدر در توئیتی نوشت: این حزب، همچنان در آینده شما را با کارهای بزرگ خود شگفت زده خواهد کرد و کارهای بزرگی که از 40 سال گذشته پنهان مانده، عظیم تر است ... هر سال، به شما جرعه های کوچک برای حفظ احساساتتان می نوشاند.

کاربری به نام «علم الثانیه» نوشت: روح الله به مظلومان فهماند که خدا با شماست پس در مقابل مستکبران برخیزید... این جنبش، قیام مظلومان بود.

حبیب در توئیتی نوشت: طی چهل سال "مقاومت" از مقاومت با سنگ و روغن جوشان به بزرگترین مقاومت تاریخ معاصر تبدیل شد و اول و آخر با توکل بر خدا و نیز بهره مندی از ذهن و مغز درخشان رهبران و نیروهای کادر خود، بصیرت و قاطعیت رزمندگانش و شجاعت بی همتای آنها حرکت کرد. چهل سال گذشت و مقاومت ما همچنان در حال رشد است.

و صاحب حساب تویتری به نام «اشتر 313» نوشت: « ما هرگز خمینی بنیانگذار این جنبش، عباس، راغب، عماد و همه در گذشتگان و مجروحان را فراموش نمی کنیم. صد هزار... و آنهایی که پشت سرشان هستند و منتظران... جناب آقای دبیرکل حزب الله: تو بهار وجود ما و بهار تمام فصل های ما هستی».

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...