درمان زگیل تناسلی با پلاسماجت؛ برطرف می‌شود؟


درمان زگیل تناسلی با پلاسماجت؛ برطرف می‌شود؟

زگیل تناسلی افراد زیادی را به خود مبتلا می‌کند و خلاص شدن از شر آن، کار راحتی نیست. در واقع حتی بعد از برطرف شدن، ممکن است به دلیل منشای ویروسی خود دوباره به بدن شما برگردد. این مقاله را بخوانید تا...

زگیل‌های تناسلی آزار دهنده هستند و به دلیل امکان شیوعی که دارند، فعالیت‌های جنسی شما را ناخواسته متوقف می‌کنند. با این حال، روش‌های مختلفی برای مبارزه با آن‌ها وجود دارد. پلاسماجت نوعی پلاسما پن است که می‌تواند تمام زگیل‌های تناسلی را با خیال راحت و برای همیشه از بین ببرد. به خواندن ادامه دهید تا با درمان زگیل تناسلی با پلاسماجت آشنا شوید.

درمان زگیل تناسلی با پلاسماجت؛ برطرف می‌شود؟

بیشتر بخوانید: زگیل تناسلی در زنان باردار، خطرناک است؟

در این مقاله می‌خوانید:

زگیل چیست؟ پلاسما جت چیست؟ درمان زگیل تناسلی با پلاسماجت مزایای درمان زگیل تناسلی با پلاسماجت کاندیدای مناسب برای استفاده از پلاسماجت چه کسانی هستند؟ آیا زگیل تناسلی از بین می‌رود؟ ریشه کن شدن زگیل تناسلی

زگیل چیست؟

نه تنها تماس جنسی با فرد آلوده، بلکه دوش‌های عمومی، سونا و استخرهای شنا نیز از مکان‌های پرخطر محسوب می‌شوند.

زگیل توسط ویروس پاپیلومای انسانی ایجاد می‌شود و معمولاً در انگشتان و کف دست و پای خود آن را می‌بینید. با این حال، اندام تناسلی نیز ممکن است تحت تاثیر این ویروس قرار بگیرد و زگیل‌های تناسلی برای شما ایجاد شود.
از آن‌جایی که این زگیل‌ها منشای ویروسی دارند، قابل درک است که احتمال انتقال آن‌ها از فردی به فرد دیگر وجود داشته باشد. این امر با تماس مستقیم یا غیرمستقیم اتفاق می‌افتد. به عنوان مثال نه تنها تماس جنسی با فرد آلوده، بلکه دوش‌های مشترک (عمومی)، سونا و استخرهای شنا نیز از مکان‌های پرخطر محسوب می‌شوند. دوره‌ی کمون یا نهفتگی زگیل نیز ممکن است چندین ماه طول بکشد.

درمان زگیل تناسلی با پلاسماجت؛ برطرف می‌شود؟

بیشتر بخوانید: تشکیل زگیل تناسلی، آزمایش بدون نسخه میشه؟

پلاسما جت چیست؟

پلاسما جت دستگاهی است که در دمای پایین و فرکانس بالا کار می‌کند. این دستگاه می‌تواند زگیل‌های تناسلی را در همان استفاده‌ی اول، فوراً سوزانده و تا ابد از بین ببرد! علاوه بر این، رگ‌های خونی در این درمان، بلافاصله جمع می‌شوند. به همین دلیل، پلاسما جت کاملاً بدون خونریزی است.

بیشتر بخوانید: کاربرد پلاسما جت چیست؟

بعد از درمان، در مناطقی از پوست که قبلاً زگیل در آن‌جا قرار داشت، دلمه‌ای تشکیل می‌شود که از پوست شما در برابر عفونت محافظت می‌کند و به آن زمان می‌دهد که بازسازی شود. این دلمه حدوداً در عرض یک هفته، به طور طبیعی از پوست جدا می‌شود.

درمان زگیل تناسلی با پلاسماجت؛ برطرف می‌شود؟

بیشتر بخوانید: پلاسما جت چیست، چه مزایایی دارد؟

درمان زگیل تناسلی با پلاسماجت

درمان زگیل تناسلی با پلاسماجت بسته به تعداد مناطق درگیر، یک ربع تا نیم ساعت طول می‌کشد.

درمان زگیل تناسلی با پلاسماجت، سرپایی است و نیازی هم به معاینه شدن قبل از عمل ندارد. در واقع، شما می‌توانید در یک روز، هم مشاوره‌ی پزشکی بگیرید و هم به کمک پلاسماجت، زگیل تناسلی خود را درمان کنید.
از طرفی، این روش بدون درد است و احتمالاً تنها چیزی که شما احساس می‌کنید، چیزی شبیه به یک نیشگون گرفتن کوچک است. اگرچه می‌توان از کرم بی‌حس کننده نیز استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: از کجا بفهمیم زگیل تناسلی داریم؟

شما می‌توانید بلافاصله بعد از درمان به خانه بروید و به ندرت هم پیش می‌آید که نیاز به مراقبت‌های بعد از عمل داشته باشید. البته گفته می‌شود که بهتر است این درمان را در ماه‌های سردتر سال انجام دهید. هر چند که واقعاً تاکیدی روی این مسئله وجود ندارد.
درمان زگیل تناسلی با پلاسماجت بسته به تعداد مناطق درگیر، یک ربع تا نیم ساعت طول می‌کشد.

درمان زگیل تناسلی با پلاسماجت؛ برطرف می‌شود؟

بیشتر بخوانید: راه انتقال زگیل تناسلی و درمان آن

مزایای درمان زگیل تناسلی با پلاسماجت

مزایای این روش خاص عبارتند از:

حذف دائمی و فوری زگیل‌های تناسلی درمان بدون خونریزی بهبودی سریع و بازسازی پوست فاقد درد (فقط احساسی شبیه به نیشگون گرفتن ملایم) باقی نگذاشتن اسکار یا جای زخم قابل مشاهده

درمان زگیل تناسلی با پلاسماجت؛ برطرف می‌شود؟

بیشتر بخوانید: علائم زگیل تناسلی چیست؟

کاندیدای مناسب برای استفاده از پلاسماجت چه کسانی هستند؟

باید مشاوره‌ی پزشکی بگیرید تا ببینید چیزی مانع برداشتن زگیل‌هایتان با این روش می‌شود یا نه.

هر کسی که زگیل تناسلی داشته باشد، می‌تواند برای درمان آن پلاسماجت انجام دهد و هیچ محدودیت خاصی وجود ندارد. البته هنوز هم باید مشاوره‌ی پزشکی بگیرید تا ببینید چیزی مانع برداشتن زگیل‌هایتان با این روش می‌شود یا نه.
برداشتن زگیل‌ با پلاسماجت، بیشتر برای مناطقی مناسب است که دید چندانی نداشته باشد تا بعداً نگرانی‌های مربوط به مشخص بودن جای زخم به دنبال آن نیاید. هم‌چنین، بهتر است پلاسماجت روی مناطقی که احتمال ساییدگی لباس روی آن‌ها بیشتر است، انجام نشود. چون در واقع همین اصطکاک است که می‌تواند جای زخم بعد از درمان را تحریک کرده و از خوب شدن آن جلوگیری کند.

درمان زگیل تناسلی با پلاسماجت؛ برطرف می‌شود؟

بیشتر بخوانید: بعد از فریز زگیل تناسلی چه باید کرد؟

آیا زگیل تناسلی از بین می‌رود؟

شاید برایتان جالب باشد که بدانید زگیل تناسلی می‌تواند بدون درمان نیز ناپدید شود! اما این معمولاً حدود دو سال یا بیشتر طول می‌کشد؛ در صورتی که با روش‌های درمانی می‌توانید خیلی سریع‌تر از شر آن‌ خلاص شوید و سلامتی خود را بازگردانید! از طرفی، کمتر ممکن است که زگیل تناسلی درمان شده به سرعت عود کرده و برایتان دردسر ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: انواع تیپ های زگیل تناسلی، همه خطرناکند؟

ریشه کن شدن زگیل تناسلی

زگیل تناسلی می‌تواند برای برخی از افراد، به یک عفونت مزمن و مادام العمر تبدیل شود.

با این‌که HPV در همه‌ی موارد قابل درمان نیست، اما زگیل تناسلی می‌تواند درمان شود. هم‌چنین شما می‌توانید دوره‌های زمانی طولانی را بدون شیوع سپری کنید، اما این احتمال هم وجود دارد که نتوانید برای همیشه از شر این زگیل‌ها خلاص شوید. دلیلش هم این است که زگیل تناسلی می‌تواند برای برخی از افراد، به یک عفونت مزمن و مادام العمر تبدیل شود.
با این حال، پلاسما جت روش قابل اعتمادی است که اگر خوب انجام شود، می‌تواند آرزوی ریشه کن شدن زگیل تناسلی را برای شما محقق کند.

درمان زگیل تناسلی با پلاسماجت؛ برطرف می‌شود؟

بیشتر بخوانید: درمان زگیل تناسلی مردان چگونه است؟

جمع‌بندی

درمان زگیل تناسلی با پلاسماجت، روشی است که شما را برای همیشه از شر زگیل‌های تناسلی خلاص می‌کند. پلاسما جت دستگاهی است که در دمای پایین و فرکانس بالا عمل می‌کند و می‌تواند زگیل‌های تناسلی را بسوزاند. در ابتدا در محل زگیل‌ها دلمه مشاهده می‌کنید، اما این دلمه‌ها بعد از یک هفته از بین می‌روند و شما می‌توانید نتایج درمان خود را ببینید. هر گونه قرمزی جزئی نیز تا دو هفته بعد از درمان از بین می‌رود و پوست شما به سرعت بازسازی می‌شود.

برای اطلاعات بیشتر و آشنایی با متخصصین زنان، به کلینیک نی نی بان سر بزنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت جنسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی