وزیر جنگ اسرائیل، این کشور را تهدید کرد/ برای نبرد آماده‌ایم


وزیر جنگ اسرائیل، این کشور را تهدید کرد/ برای نبرد آماده‌ایم

وزیر جنگ اسرائیل گفت: اگر از ما انجام عملیات نظامی در لبنان خواسته شود این عملیات دقیق و قوی خواهد بود و بهایی سنگین بر حزب‌الله و دولت لبنان تحمیل خواهد کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، بنی گانتز، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در سالروز اشغال لبنان به دست صهیونیست‌ها در سال ۱۹۸۲ بار دیگر لبنان را به عملیات نظامی تهدید کرد.

وی گفت: اگر از ما انجام عملیات نظامی در لبنان خواسته شود این عملیات دقیق و قوی خواهد بود و بهایی سنگین بر حزب‌الله و دولت لبنان تحمیل خواهد کرد.

گانتز ادامه داد: در مقابله با هر تهدیدی علیه اسرائیلی‌ها، هر زیرساختی که به ما آسیب برساند مصون نخواهد بود. جبهه داخلی ما نیز موشک دریافت خواهد کرد و به همین دلیل ما از طریق استحکامات و تقویت ارتباط میان ارتش و رؤسا و مقامات در خال آماده‌سازی آن هستیم.

وی مدعی شد: ما برای نبرد آماده‌ایم و اگر لازم شود بار دیگر به سمت بیروت، صیدا و صور خواهیم رفت.

وزیر جنگ رژیم اشغالگر قدس پس از تهدیدهای اولیه، ادعا کرد که این رژیم خواهان جنگ نیست و در ادامه به صلح دعوت کرد.

وی گفت، باید پرونده‌هایی مانند ترسیم دریایی مرزهای مورد اختلاف میان لبنان و رژیم صهیونیستی به شکلی سریع و عادلانه حل و فصل و نهایی شود.

گانتز در پایان مدعی شد: نبرد ما با شهروندان لبنان نیست کسانی که چندین بار از جمله در سال گذشته دستمان را به سوی آنها دراز کرده‌ایم. راه‌هایی وجود دارد و طرف مقابل باید شجاعت به خرج دهد و شروع به حرکت کند.

مقامات لبنانی یا حزب‌الله تا کنون واکنشی به این اظهارات نشان نداده‌اند.

اقدام چند روز پیش رژیم صهیونیستی در اعزام یک کشتی برای استخراج گاز از میدان گازی «کاریش» که در منطقه مورد مناقشه موسوم به خط ۲۹ بین سرزمین‌های اشغالی و لبنان واقع شده، نیز باعث واکنش جدی مقامات و سیاسیون بیروت شده است.

بر اساس مطالعات ارتش، خط ۲۹ و میدان کاریش یک میدان مشترک و مورد مناقشه است، اما برای مشترک شدن آن، دولت لبنان باید مختصاتی را در سازمان ملل تعیین کند، در حالی که از نظر رژیم صهیونیستی خط ۲۹ وجود ندارد و این منطقه خارج از محدوده آب‌های منطقه‌ای لبنان است و آمریکا هم تقسیم‌بندی این منطقه به دو بخش به عنوان راه‌حل رضایت‌بخش دو طرف را پیشنهاد می‌کند که گفته می‌شود، این پیشنهاد آمریکا هم در راستای کشاندن لبنان به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی