آغاز طرح اوقات فراغت با شعار «مسجد، شور بندگی، نشاط زندگی» در خشکرودبار


آغاز طرح اوقات فراغت با شعار «مسجد، شور بندگی، نشاط زندگی» در خشکرودبار

طرح اوقات فراغت با شعار «مسجد، شور بندگی، نشاط زندگی» در مسجد حضرت ولیعصر(عج) خشکرودبار آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از صومعه سرا، مسجد در فرهنگ ما مسلمانان مبدأ فرهنگ‌سازی، فردسازی، جامعه‌سازی، انسجام‌بخشی و هویت آفرینی است و گستره و پراکندگی آن در تمام نقاط شهری و روستایی ایران اسلامی فرصتی بی‌بدیل برای انجام فعالیت‌های فرهنگی است.

از دیرباز تاکنون، مسجد با محوریت خود مردم اداره شده و مساجد نه تنها مرکز عبادت و اجرای مراسم و مناسک مذهبی مردم بوده، بلکه در تمام ادوار تاریخ اسلام پایگاه سیاسی، اجتماعی، حقوقی، علمی، فرهنگی و آموزشی مسلمین قلمداد می‌‌شود.خوشبختانه ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، در راستای فعالیت‌های فرهنگی خود با محوریت خانه‌های امن الهی بر روی زمین، در چند دوره «طرح ملی اوقات فراغت بچه‌های مسجد» را در سطح مساجد اجرا کرده است.

امسال هم همچون سنوات گذشته طرح ملی غنی سازی اوقات فراغت با شعار «مسجد، شور بندگی، نشاط زندگی» در سطح کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور برگزار می‌شود.

آغاز طرح اوقات فراغت با شعار «مسجد، شور بندگی، نشاط زندگی» در خشکرودبار

«سودابه وحدانی» با اشاره به آغاز طرح ملی غنی‌سازی اوقات فراغت اظهار کرد: برپایی دوره‌های اوقات فراغت سبب استفاده صحیح از فرصت تعطیلات تابستانی برای نسل آینده ساز کودک و نوجوان می‌شود.

مدیر کانون فرهنگی هنری زینبیه(س) مسجد حضرت ولیعصر(عج) خشکرودبار افزود: هدف غایی آن است اگر کودکی در طرح تابستانی ما ثبت‌نام می‌کند در دیگر برنامه‌های سال حضور داشته باشد و به نوعی با برنامه‌ها جذب مسجد شود.

وی گفت: در طرح غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان تلاش داریم تا زیبایی‌های دین را به بچه‌ها آموزش دهیم تا بنابر روایت امام رضا(ع) با آشنا شدن با محاسن دین و کلام ائمه جذب آن شوند.

وحدانی تصریح کرد: فعالیت‌های مختلفی در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت بچه‌های مسجد حضرت ولیعصر(عج) خشکرودبار با شعار «مسجد، شور بندگی، نشاط زندگی» طراحی شده است.

مدیر کانون فرهنگی هنری زینبیه(س) مسجد حضرت ولیعصر(عج) خشکرودبار خاطرنشان کرد: طرح غنی‌سازی اوقات فراغت از ابتدای تیر تا پایان شهریور ماه به میزبانی این کانون‌ برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: آموزش روخوانی، روان‌خوانی و ترجمه قرآن همراه با قصه گویی، هنرهای دستی و کتابخوانی از جمله برنامه‌های این کانون در فصل تابستان است.

وحدانی افزود: برنامه های تفریحی همچون اردوهای زیارتی و سیاحتی با کسب رضایت کتبی از والدین، از برنامه‌های دیگر مسجد حضرت ولیعصر(عج) در راستای غنی سازی اوقات فراغت بچه های مسجد است.

آغاز طرح اوقات فراغت با شعار «مسجد، شور بندگی، نشاط زندگی» در خشکرودبار

مدیر کانون فرهنگی هنری زینبیه(س) مسجد حضرت ولیعصر(عج) خشکرودبار گفت: به منظور غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان یک عدد دارت و یک عدد تخته سیاه خریداری و در مسجد نصب شده است.

وی با بیان اینکه اوقات فراغت از بخش های مهم در زندگی انسان ها است تصریح کرد: اوقات فراغت فرصت تقویت ارزش ها و پرورش استعدادهای جوانان و نوجوانان است.

گفتنی است؛ جذب جوانان و نوجوانان به مساجد، ترویج معارف اسلامی، مهارت آموزی و نشاط بخشی در تابستان از اهداف اجرای طرح اوقات فراغت بچه های مسجد است.

پایان پیام/526

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | رونمایی طالبان از سلاح جدید نظامی افغانستان