شبیه سازی جنگ با حزب الله در رزمایش آمریکا و اسرائیل


ارتش اسرائیل رزمایشی مشترک با فرماندهی ارتش آمریکا در خاورمیانه (سنتکام) برگزار کرد که هدف آن بررسی آمادگی برای تعامل با چالش‌های امنیتی مشترک به ویژه هر گونه درگیری در مرزهای شمالی اسرائیل بوده است.

ارتش اسرائیل رزمایشی مشترک با فرماندهی ارتش آمریکا در خاورمیانه (سنتکام) برگزار کرد که هدف آن بررسی آمادگی برای تعامل با چالش‌های امنیتی مشترک به ویژه هر گونه درگیری در مرزهای شمالی اسرائیل بوده است.

به گزارش ایسنا، گزارش روزنامه هاآرتص بیانگر آن است که این رزمایش در روزهای اخیر و پس از بررسی سناریوهای احتمالی برای درگیری نظامی برگزار شده که در نشست مشترک میان فرماندهان ارشد ارتش اسرائیل و فرماندهی نیروهای آمریکایی در خاورمیانه در اسرائیل مطرح گردیده است.

این رزمایش شامل هماهنگی طرح‌های همکاری در عرصه پدافندی و تبادل داده‌های اطلاعاتی و پشتیبانی لجستیکی شده است. البته در برنامه‌های این رزمایش به مشارکت اثرگذار آمریکا در هر گونه درگیری نظامی میان اسرائیل و حزب الله لبنان اشاره‌ای نشده است.

به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، بر اساس گزارش هاآرتص این رزمایش حاکی از آن است که آمریکا هرگز نقشی تاثیرگذار در عملیات نظامی علیه حزب الله ایفا نخواهد کرد و در صورت آغاز درگیری نظامی میان حزب الله و اسرائیل خود را وارد عملیات نظامی نمی‌کند و این با وجود آن است که آمریکا حزب الله را از جمله "سازمان‌های تروریستی" می‌داند.

هاآرتص تاکید کرد از زمانی که مسئولیت روابط نظامی آمریکا با اسرائیل از فرماندهی نیروهای این کشور در اروپا به فرماندهی نیروهای آمریکا در خاورمیانه منتقل شده روابط میان ارتش طرفین تا حد زیادی تقویت گردیده است چرا که عرصه فعالیت سنتکام در خاورمیانه به لحاظ جغرافیایی به اسرائیل نزدیک است.

ابتدای هفته گذشته یک هیات نظامی آمریکایی شامل بیش از ۳۰ افسر ارشد وارد اراضی اشغالی شدند که ۸ نفر از آنها دارای درجه نظامی ژنرال و ارتشبد بودند و در رأس آنها جمیز مالوی، فرمانده نیروی دریایی سنتکام بوده است.

در این رزمایش سناریوهای مختلف در صورت آغاز درگیری میان حزب الله و اسرائیل و پیامدهای منقطه‌ای آن از جمله دخالت ایران به نفع حزب الله شبیه سازی شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد