سرنوشت دانش‌آموزان با مصوبه جدید کنکور در چند ساعت امتحان رقم نمی‌خورد


سرنوشت دانش‌آموزان با مصوبه جدید کنکور در چند ساعت امتحان رقم نمی‌خورد

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید براینکه، مصوبه جدید کنکور به دنبال عدالت، کاهش استرس و افزایش شانس قبولی داوطلبان است، گفت: با مصوبه جدید کنکور دیگر سرنوشت دانش آموز در چند ساعت امتحان رقم نخواهد خورد.

سرنوشت دانش‌آموزان با مصوبه جدید کنکور در چند ساعت امتحان رقم نمی‌خورد

به گزارش گروه علم و آموزش ایران اکونومیست، امیرحسین بانکی‌پور فرد در خصوص مصوبه سنجش و پذیرش دانشجویان اظهار کرد: سالیان سال است که صاحب‌نظران نگرانی‌شان را از کنکور بیان می‌کنند که چرا سرنوشت یک دانش آموز باید در چند ساعت رقم بخورد، یعنی اگر دانش آموز در زمان برگزاری کنکور دچار مشکل شده باشد باید سرنوشتش تغییر کند؟ یا اینکه چرا باید همه پشتوانه آموزشی در آن چند ساعت سنجیده شود؟ در این زمینه و در حالی که دانش آموزان شرایط دفاع نداشتند و فقط احساس عدالت می‌کردند اما عدالتی وجود نداشت چراکه ما سرنوشت فردی را با یک امتحان رقم می‌زدیم.

وی افزود: به همین دلیل بسیاری از کارشناسان و متولیان اتفاق نظر داشتند که باید تحولی ایجاد شود، البته این تحول باید برمبنای کاهش استرس و افزایش شانس قبولی صورت می‌گرفت تا به عدالت نزدیک شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در این میان تنها نگرانی این بود که معدل سال‌های قبل دانش‌آموز خوب نباشد چگونه می‌تواند جبران کند؟ خوشبختانه این امکان در مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی فراهم شد و فرصت جبران معدل به داوطلبان داده شده است. البته از سال ۱۴۰۲ تاثیر معدل به تدریج به نمره کل کنکور اضافه می‌شود و داوطلبان در این زمینه نگرانی نداشته باشند.

بانکی پور همچنین نگرانی بعدی خانواده ها و دانش آموزان داوطلب در کنکور سراسری را مربوط به برگزاری سالم امتحانات دانست، این موضوع نیز بررسی شد. خانواده‌ها و دانش‌آموزان آرامش خاطر داشته باشند که امتحانات با سلامت کامل مانند کنکور برگزار خواهد شد.

سرنوشت دانش‌آموزان با مصوبه جدید کنکور در چند ساعت امتحان رقم نمی‌خورد


وی عنوان کرد: با مراقبت‌هایی که شده تصمیم خوبی اتخاذ شده است و جای نگرانی نیست. اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی تلاش کردند که کنکور را به مسیری ببرند که استرس‌ها کم شود و حتی از بین برود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه بیان کرد: در این مصوبه بر این امر تاکید شده که تنها نباید افرادی که وضعیت مالی بهتری دارند به موقعیت‌های خوبی دسترسی داشته باشند چراکه در بررسی‌های انجام شده مشخص شد که فرصت‌های خوب دانشگاهی نصیب سه دهک خوب جامعه شده است و عملا دانش‌آموزان مناطق محروم از امکان پایینی برای پذیرفته‌شدن در دانشگاه‌های مناسب برخوردارند به دلیل اینکه نمی‌توانستند در کلاس‌های کنکور هزینه کنند.

وی گفت: بر این اساس کنکور سالی دوبار برگزار می شود تا استرس داوطلبان کم شود و این مصوبه به تدریج از سال ۱۴۰۲ اجرا می‌شود تا جامعه خودش را با این شرایط وفق دهد.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین تاکید کرد:تا زیرساخت‌های لازم برای اجرای مصوبه جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی برای نحوه برگزاری کنکو ایجاد نشود مصوبه اجرایی نخواهد شد بنابراین داوطلبان نگرانی نداشته باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی