به سلامت معنوی اسلامی در آموزش‌های پزشکی توجه شود


به سلامت معنوی اسلامی در آموزش‌های پزشکی توجه شود

معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سلامت معنوی اسلامی را باید در آموزش‌های علوم پزشکی با نظر متخصصان مدنظر قرار دهیم.

به سلامت معنوی اسلامی در آموزش‌های پزشکی توجه شود

به گزارش ایران اکونومیست، دکتر ابوالفضل باقری‌فرد در نشست هم‌اندیشی علمی سلامت معنوی که صبح پنج‌شنبه، دوم تیرماه در مرکز همایش های بین‌المللی رازی برگزار شد، با بیان اینکه سلامت از منظر سی و ششمین اجلاس سالیانه سازمان بهداشت جهانی در ابعاد جسم، روان، اجتماع و سلامت معنوی تعریف می‌شود، اظهار کرد: ما معتقد بر سلامت معنوی اسلامی هستیم، چرا که معنویت اسلامی با معنویت علوم مادی متفاوت است.

وی افزود: سلامت معنوی و روان با هم ارتباط دارد، اما سلامت معنوی اصالت دارد. سلامت معنوی اسلامی را باید در آموزش‌های علوم پزشکی با نظر متخصصان مد نظر قرار دهیم.

به نقل از وبدا، معاون آموزشی وزیر بهداشت در ادامه افزود: ما در دیدگاه اسلامی اصالت را به سلامت معنوی می‌دهیم، هیچ دینی مانند اسلام نیست که تعادل کامل در ابعاد سلامت داشته باشد. علیرغم اصالت سلامت معنوی در اسلام، سلامت در سایر ابعاد مهم شمرده شده تا حدی که اگر مسیر سلامت معنوی صدمه‌ای به سایر ابعاد وارد کند، ملاحظات و شرایطی خاص را در نظر می‌گیرد. یعنی ارتقای سلامت معنوی در طول سایر ابعاد سلامت هست و نه در عرض آنها. سلامت معنوی ارتباطی کامل با روح دارد و چون ابعاد روح نیز گسترده است، باید از نظر متخصصان در حوزه‌های علمیه استفاده کرد.

دکتر باقری‌فرد با اشاره بر ضرورت توجه به سلامت معنوی در آموزش‌های علوم پزشکی، تصریح کرد: باید این آموزش‌ها در طول دوران تحصیل مورد توجه قرار گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق