تخلفات و جرایم آزمون‌های سراسری را بشناسید


سازمان سنجش آموزش کشور، اطلاعیه‌ای درباره آشنایی با قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم آزمون‌های سراسری و مجازات‌های پیش‌بینی شده منتشر کرد.

"تخلفات" و "جرایم" آزمون‌های سراسری را بشناسید

به گزارش ایران اکونومیست، سازمان سنجش کشور، اطلاعیه‌ای درباره آشنایی با قانون رسیدگی به تخلفات و جرائم آزمون‌های سراسری منتشر کرد. بر اساس اطلاعات منتشر شده، متخلفان با توجه به ماهیت تخلف خود از سوی قانون مشمول مجازات‌های پیش‌بینی شده می‌شوند.

همراه داشتن و استفاده از هرگونه وسیله غیرمجاز ارتباط الکترونیکی و دستگاه‌های حافظه‌دار مانند تلفن همراه، انواع ساعت‌ها، دستبندها، عینک‌ها و انگشترهای هوشمند، پیجر و هندزفری، انواع خودکارها و پاکن‌های هوشمند، منجر به محرومیت از شرکت در آزمون برای یک تا ۱۰ سال بعد و محرومیت از گزینش علمی در آزمون‌های همان سال می‌شود. همچنین "تبانی با داوطلبان یا افراد خارج از حوزه امتحانی یا دست‌اندرکاران آزمون" و "ثبت نام با هویت مجعول (ارائه مدرک، گواهی یا تصویر گواهی مجعول) و شرکت در آزمون به جای داوطلب دیگر" مشمول محرومیت یک تا ۱۰ ساله و محرومیت از گزینش علمی همان سال می‌شود.

بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، "کمک به داوطلبان دیگر جهت پاسخگویی به سوال‌ها"، "خرید و فروش سوالات‌ آزمون یا پاسخ آنها" و "تلاش در جهت دستیابی و افشای سوالات آزمون" منجر به پرداخت جزای نقدی، حبس از یک تا ۵ سال یا هر دو مجازات می‌شود.

مجازات پیش‌بینی شده برای "عضویت در یک گروه یا شبکه چه مجازی و چه حقیقی مدعی تقلب و تضمین قبولی در آزمون" تشدید مجازات‌های پیش‌بینی شده در قانون را به همراه دارد.

"تخلفات" و "جرایم" آزمون‌های سراسری را بشناسید

به گزارش ایران اکونومیست، آزمون سراسری ۱۴۰۱ پنجاه و دومین کنکوری است که در کشور در تاریخ‌های ۸، ۹، ۱۰ و ۱۱ تیرماه جاری برگزار می‌شود؛ کارت ورود به جلسه کنکور امسال از روز یکشنبه ۵ تیرماه بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار خواهد گرفت و آزمون داوطلبان رشته هنر صبح روز چهارشنبه ۸ تیرماه برگزار می‌شود، در صبح روز پنج‌شنبه ۹ تیرماه آزمون گروه ریاضی و فنی و گروه انسانی، صبح جمعه ۱۰ تیرماه آزمون گروه داوطلبان علوم تجربی و در نهایت صبح روز شنبه ۱۱ تیرماه نیز آزمون داوطلبان گروه زبان‌های خارجی برگزار خواهد شد. لذا ضرورت دارد که داوطلبان حتما با قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم آزمون‌های سراسری و مجازات‌های پیش‌بینی شده آشنا باشند تا به دلیل ناآگاهی از قوانین در این زمینه با مشکل مواجه نشوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک