آمار فروش آیفون در چین پس از افت کوتاه‌مدت مجدداً روندی صعودی در پیش گرفت


آمار فروش آیفون در چین پس از افت کوتاه‌مدت مجدداً روندی صعودی در پیش گرفت

آمار منتشرشده توسط چین نشان می‌دهد فروش آیفون در این کشور رشد ماهانه‌ی ۱۴۷ درصدی تجربه کرده است. این افزایش فروش به کاهش محدودیت‌های کرونا ارتباط داده می‌شود.

آمار فروش گوشی هوشمند در چین نشان می‌دهد فروش گوشی‌های اپل در ماه می ۲۰۲۲ (اردیبهشت و خرداد ۱۴۰۱) بیشتر از بازه‌ی زمانی مشابه سال‌های اخیر بوده و به‌طور کلی اپل توانسته مجموع دستگاه‌هایی را که به بازار عرضه می‌کند افزایش دهد.

براساس آنچه اپل اینسایدر می‌نویسد، یکی از تحلیلگران ارشد مؤسسه‌ی معتبر JP Morgan به نام سامیک چاترجی اخیراً جدیدترین داده‌های بازار موبایل چین را که توسط فرهنگستان اطلاعات و فناوری ارتباطات این کشور منتشر شده مورد بررسی قرار داده است.

داده‌ها نشان می‌دهند پس از افت فروش آیفون در ماه آوریل (فروردین و اردیبهشت) اپل توانسته مجدداً فروش گوشی‌هایش را بالا ببرد. ظاهراً فروش آیفون‌های اپل در فصل جاری میلادی بیشتر از میانگین فصلی سال‌های اخیر بوده است. مؤسسه‌ی JP Morgan افزایش فروش آیفون در چین را به کاهش محدودیت‌های ناشی از همه‌گیری کووید ۱۹ ارتباط می‌دهد.

آمار عرضه‌ی گوشی‌های بین‌المللی در بازار چین که غالباً شامل آیفون‌های اپل می‌شود، در ماه می ۲۰۲۲ رشد ماهانه‌ی ۱۴۷ درصدی تجربه کرده است. در سال‌های اخیر این میزان رشد به‌طور میانگین ۲۲ درصد بود و این یعنی اپل توانسته بسیار فراتر از حد انتظار ظاهر شود.

تعداد دستگاه‌های بین‌المللی عرضه‌شده در بازار چین در می ۲۰۲۲ به ۴٫۲ میلیون واحد رسید. نگاهی به آمار چند سال اخیر نشان می‌دهد که به‌طور میانگین در این بازه‌ی زمانی در هر سال میلادی، ۳٫۶ میلیون گوشی بین‌المللی روانه‌ی بازار چین می‌شود. تحلیلگر ارشد JP Morgan می‌گوید سهم آیفون از دستگاه‌های عرضه‌شده به بازار بازار چین در ماه آوریل ۹ درصد بود، اما در ماه می با جهشی محسوس به ۲۰ درصد رسید.

براساس گفته‌های کاترجی، عرضه‌ی بین‌المللی گوشی‌های سری آیفون ۱۳ به ۴۰٫۶ میلیون واحد رسیده که حداقل ۱۱ درصد بیشتر از مدل‌های قبلی آیفون در بازه‌ی زمانی مشابه است. حجم عرضه‌ی آیفون ۱۳ در ماه فوریه‌ی ۲۰۲۲ (بهمن و اسفند ۱۴۰۰) بسیار بیشتر از حد انتظار بود. آمار نشان می‌داد تا ماه فوریه، حجم عرضه‌ی آیفون ۱۳ به میزان ۱۸ درصد بیشتر از عرضه‌ی آیفون‌های قبلی در بازه‌ی زمانی مشابه بود.

به‌طور کلی تعداد دستگاه‌های عرضه‌شده در بازار موبایل چین بیشتر از میانگین فصلی سال‌های اخیر بوده است. حجم عرضه‌ی موبایل در ماه می ۲۰۲۲ رشد ماهانه‌ی ۱۵ درصدی تجربه کرد، درحالی‌که به‌طور معمول این عدد پنج درصد اعلام می‌شود.

تحلیلگر ارشد JP Morgan می‌گوید باید با احتیاط به این داده‌ها نگاه کنیم. به گفته‌ی کاترجی ممکن است داده‌های منتشرشده توسط فرهنگستان اطلاعات و فناوری ارتباطات چین از دقت زیادی برخوردار نباشد. همچنین با در نظر گرفتن ارتباط بین افزایش آمار فروش و کاهش محدودیت‌های کرونا، نمی‌توانیم وضعیت بازار چین را به کل صنعت موبایل تعمیم دهیم.

داده‌های فرهنگستان اطلاعات و فناوری ارتباطات چین نشان می‌دهد عرضه‌ی گوشی‌های مجهز به فناوری 5G در ماه می رشد ۲۱ درصدی تجربه کرده و به ۱۷٫۷ میلیون واحد رسیده است. دستگاه‌های مجهز به 5G مجموعاً ۸۵ درصد از کل دستگاه‌های عرضه‌شده در بازار چین در بازه‌ی زمانی موردبحث را تشکیل می‌دهند.

سامیک کاترجی پیش‌تر گفته بود ارزش سهام اپل تا سال آینده‌ی میلادی به ۲۰۰ دلار می‌رسد. او همچنان روی این ادعا تأکید دارد. در زمان نوشته شدن این مقاله هر سهم از سهام اپل با قیمت کمی بیشتر از ۱۳۶ دلار معامله می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس