نامزد مدنظر حزب‌الله برای نخست‌وزیری معرفی شد


نامزد مدنظر حزب‌الله برای نخست‌وزیری معرفی شد

لحظاتی پس از آغاز رایزنی‌های پارلمانی در لبنان برای تعیین نخست‌وزیر در این کشور، فراکسیون حزب‌الله نامزد مدنظر خود برای تصدی منصب نخست‌وزیری را معرفی کرد.

شبکه «المنار»، ظهر امروز (پنجشنبه)، در خبری فوری گزارش داد که فراکسیون «الوفاء للمقاومه» (وابسته به جنبش حزب‌الله لبنان ) «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر فعلی این کشور را برای تصدی منصب نخست‌وزیری در لبنان معرفی کرده است.

پایگاه خبری «العهد» گزارش داد که «محمد رعد» به نمایندگی از طرف این فراکسیون اعلام کرد: «ما تصمیم گرفته‌ایم نخست‌وزیر مقیاتی را برای ریاست دولت معرفی کنیم.»

رعد اضافه کرد: «موضع ما سهل و ممتنع است. لبنان نیازمند دولتی است که امور و منافع آن را بتواند مدیریت کند. بحران‌ها مستلزم واقع‌نگری، فراهم کردن تمامی فرصت‌ها و مانع‌زدایی است تا دولتی برای مواجهه با ضرب‌الاجل‌ها و تحولات تشکیل شود.»

امروز پنجشنبه (۲۳ ژوئن/ دوم تیر) رایزنی‌های الزام‌آور پارلمانی در لبنان برای انتخاب نخست‌وزیر در کاخ «بعبدا» (کاخ ریاست‌جمهوری) آغاز شده است.

رایزنی‌های پارلمانی برای انتخاب نخست‌وزیر لبنان به این صورت است که نمایندگان پارلمان لبنان در ساعت‌های مشخص شده قبلی، به نوبت با «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان دیدار و رایزنی می‌کنند.

این مشورت‌ها از ساعت ۱۰ صبح امروز(۱۱:۳۰ به وقت تهران) آغاز شد و قرار است تا ساعت ۱۶:۴۵ (به وقت محلی) ادامه پیدا کند.

نخست‌وزیر انتخاب شده باید هفتاد و هشتمین دولت در تاریخ لبنان و پنجمین دولت در دوره ریاست‌جمهوری میشل عون را تشکیل دهد و پیش‌بینی می‌شود «نجیب میقاتی» برای چهارمین بار منصب نخست‌وزیری را بر عهده بگیرد.

میشل عون در ۳۱ اکتبر ۲۰۱۶ به عنوان رئیس جمهور لبنان انتخاب شد. تا کنون چهار دولت در دوره وی تشکیل شده که نخست وزیران آن «سعد الحریری» (دو دوره)، «حسان دیاب» و «نجیب میقاتی» بوده‌اند.

نامزد مدنظر حزب‌الله برای نخست‌وزیری معرفی شد

انتخابات پارلمانی لبنان در ۲۵ اردیبهشت برگزار شد و هر کدام از احزاب، کرسی‌هایی به خود اختصاص دادند.

پس از آن در دهم خرداد، نمایندگان پارلمان جدید لبنان در مقر پارلمان در میدان «النجمه» حضور یافتند تا هیأت رئیسه جدید را انتخاب کنند؛ در نهایت «نبیه بری» با ۶۵ رأی از مجموع ۱۲۸ رأی بار دیگر به عنوان رئیس پارلمان لبنان انتخاب شد. ۴۰ رأی، باطله اعلام شد. ۲۳ نماینده نیز رأی سفید داده بودند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید