‌آمادگی گروه‌های جهادی ایران برای‌ اعزام به مناطق زلزله‌زده افغانستان


‌آمادگی گروه‌های جهادی ایران برای‌ اعزام به مناطق زلزله‌زده افغانستان

پس از وقوع زلزله حدود 6 ریشتری روز گذشته در افغانستان، بسیاری از گروه‌های جهادی برای اعزام به افغانستان و کمک به زلزله‌زدگان شرق این کشور اعلام آمادگی...

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس،‌ سید امیرحسین مدنی دبیر شورای عالی جهاد سازندگی اظهار داشت: با توجه به وقوع زلزله در شرق افغانستان‌، بسیاری از گروه‌های جهادی برای اعزام به افغانستان و کمک به زلزله زدگان شرق این کشور اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی تاکید کرد: با رایزنی وزارت امورخارجه و اعلام نیاز دولت مستقر در افغانستان، گروه‌های جهادی تخصصی به این مناطق زلزله زده اعزام خواهند شد.

بر اساس اعلام مقامات حکومت طالبان، در این زلزله مرگبار تاکنون حدود 1500 نفر جان باخته و 2000 تن دیگر زخمی شدند، آنها هشدار دادند که احتمال دارد‌ شمار تلفات در حالی افزایش یابد که تلاش‌های نجات هنوز هم جریان دارد.

از همان ساعات اولیه وقوع زمین‌لرزه سفارت جمهوری اسلامی ایران از ارسال دو هواپیما کمک‌های اولیه از سوی این کشور به مناطق زلزله‌زده خبر داد.

بامداد امروز نیز تیم ۱۸ نفره از امدادگران متخصص سازمان امدادونجات هلال‌احمر ایران نیز از طریق هوایی به افغانستان اعزام شدند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود همه آهنگ های ارسان ار