راه اندازی کاروان ترویج در استان قزوین


راه اندازی کاروان ترویج در استان قزوین

رکنا: رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی کشور گفت:یکی دیگر از کارهای مهم در این دوره راه اندازی کاروانهای ترویج بهره وری در بخش کشاورزی است که تاکنون در سه استان محقق شده و در قزوین نیز عملیاتی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین، سی و ششمین دوره انتخاب و معرفی نمونه های بخش کشاورزی استان قزوین روز پنجشنبه با حضور آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، اعلایی استاندار، سید حسین حسینی رئیس سازمان شیلات کشور، لطف الله سیاهکلی و فاطمه محمد بیگی نمایندگان قزوین در مجلس شورای اسلامی، علی اکبر مویدی رئیس موسسه آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی ، میثم پیله فروش معاون اقتصادی استاندار و جمعی از فعالان عرصه کشاورزی، از 47 نفر از کشاورزان نمونه ملی و استانی تجلیل شد.

علی اکبر مویدی در این مراسم اظهارداشت: در جهان کنونی امنیت غذایی جایگاه بسیار مهمی دارد و در این راستا تولید 126 میلیون تن انواع محصولات کشورزی در کشور توانسته کمک کند تا این امنیت در سطح بالایی در کشور ایجاد شود.

راه اندازی کاروان ترویج در استان قزوین

مویدی گفت: یکی از شاخصه های دنیای امروز برای ارزیابی اقتدار یک کشور موضوع دانش است و کشوری مقتدر است که به سمت دانش برود و اگرما نیزبخواهیم کشاورزی ما پایدار باشد باید تولیدکننده ما حرف اول را بزند.

وی اضافه کرد: اولین پارک علم و فنآوری کشاورزی در کشور راه اندازی شد و راه اندازی 10 دهکده کشاورزی نیز در دستور کار قرار دارد که می تواند آینده روشنی را در این عرصه برای ما رقم بزند.

مویدی تصریح کرد: 100 مزرعه نوآوری کشاورزی در کشور نیز در اولویت راه اندازی قرار دارد که استان قزوین با ظرفیت هایی که دارد می تواند این نوع طرح های فنآورانه را عملیاتی و اجرایی کند.

وی اظهارداشت: وقتی یک کشاورز نمونه ملی و استانی قادر است با تجربه و دانش و تلاش خود میزان بهره وری در واحد سطح تا 10 برابر وضعیت کنونی ارتقا بخشد حتما از بسیاری جهات پیشگام است و باید از این ظرفیت استفاده کرده و بهره وری در تولید را بالا ببریم.

وی اضافه کرد: وقتی اقلیم ما شکننده است و کمبود منابع آبی داریم باید نفوذ دانش به کشاورزی جدی تر دنبال شود و تولید ما به سمت دانش بنیان حرکت کند و قطعا باید فناوری در کشاورزی نفوذ بیشتری داشته باشد.

مویدی تصریح کرد: در حال حاضر چهار درصد شرکت های دانش بنیان در بخش کشاورزی فعال شده اند و مصمم هستیم این میزان به بیست درصد برسد تا کشاورزی ما وابسته به دانش باشد.

وی اضافه کرد: آنچه در بخش کشاورزی استان قزوین رخ داده بسیاررارزشمند و نمونه های موفقی داریم که می تواند برای کشور نیز الگو باشد.

مویدی اظهارداشت: استان قزوین با یک درصد مساحت کشور بیش از چهار درصد محصولات کشاورزی کشور را تامین می کند و از میان 170 نمونه کشوری تعداد 10 نفر متعلق به این استان است و داشتن نمونه های کشاورزی یک شاخصه است تا بدانیم کجا هستیم و چه جایگاهی داریم.

اخبار وبگردی را در اینجا بخوانید:

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق