انتقاد شدید نماینده ولی فقیه از وضعیت گروه‌های کوهنوردی و رواج بدحجابی در شهرهای کهگیلویه و بویراحمد


انتقاد شدید نماینده ولی فقیه از وضعیت گروه‌های کوهنوردی و رواج بدحجابی در شهرهای کهگیلویه و بویراحمد

آیت الله حسینی با انتقاد شدید از رواج بدحجابی در شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: قانون و شرع می‌گوید باید با بدحجابی برخورد شود، کاری کنید تا چنین افرادی در مسیر قانون حرکت کنند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، مسئولان دستگاه قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد امروز به مناسبت هفته قوه قضائیه با نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهر یاسوج دیدار و گفت‌وگو کردند.

آیت الله سید نصیر حسینی در این نشست با تبریک هفته قوه قضائیه، پاسداشت شهدای هفتم تیر و شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی، اظهار کرد: قوه قضائیه در نظام جمهوری اسلامی جایگاه خطیر، حیاتی و موثری دارد که در محافظت از نظم و امنیت کشور برخورد با خاطیان و اخلالگران در خط مقدم است.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج با بیان این که دستگاه قضایی ایران اسلامی با سایر دستگاه‌های قضایی در کشورهای دیگر از هر نظر تفاوت دارد، گفت: این دستگاه باید در شان و شایستگی مکتب اسلام عمل کند و مسئولان آن باید همواره از شهید بهشتی الگو بگیرند.

وی در ادامه با بیان اینکه امروز قوه قضائیه در خدمت دفاع از عموم مردم و اسلام است، یادآور شد: ممکن است عده‌ای ناراضی باشند که طبیعت قضاوت همین است و عده‌ای ناراضی برمی‌گردند.

آیت الله حسینی با بیان اینکه کارهای بسیار خوبی در دستگاه قضائی استان کهگیلویه و بویراحمد صورت‌گرفته و برخورد خوبی با مفسدان و دست درازی به بیت المال و همچنین برخورد با اراذل و اوباش و عربده کشان صورت گرفته، افزود: این کارها قابل توصیف است، این برخوردها را تایید و حمایت و تحسین می‌کنیم، باید این گونه برخوردها و نظارت ها به جد ادامه پیدا کند.

امام جمعه شهر یاسوج در ادامه اظهارات خود در جمع مسئولان دستگاه قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: سازمان بازرسی استان کار خود را با قوت و قدرت انجام دهد، ما پشتیبان آنها هستیم، از هیچ چیزی هراس نداشته باشند و همچنین دستگاه قضائی استان باید به جد و به طور کامل از بازرسی حمایت کند تا مردم طعم شیرین عدالت را بچشند.

وی در ادامه اظهارات خود با بیان اینکه متاسفانه در برخی جاها دستگاه های نظارتی معامله را جای نظارت قرار داده‌اند، گفت: دستگاه هایی که باید نظارت بر رفتار مدیران کنند خود واداده مدیران شده‌اند که دستگاه قضائی باید در این زمینه هم برخورد لازم را با چنین دستگاه‌هایی انجام دهد.

آیت الله حسینی در ادامه با بیان اینکه دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ثمره خون هزاران انسان شایسته استف یادآور شد: رنج ها و مصیبت های زیادی کشیده شده تا این نظام مستقر شود و اجازه ندهد یک عده فاسد تاخت و تاز کنند و دستگاه قضائی باید بدون مصلحت اندیشی به مقابله با فساد برود و در مسیر قانون و قوانین اسلام و جلوگیری از تجاوز و تعدی هیچ ابایی نداشته باشد.

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که چه باید کنیم چرا که برخی افراد در هر ساعت ۱۰ تخلف قانونی انجام می‌دهند، گفت: باید راه قانون‌گریزی را مسدود کنیم، بخشی با کار فرهنگی صورت می‌گیرد و بخشی هم باید با برخورد محکم قضایی انجام شود، روحانیون و منبریان هم وظیفه دارند با وعظ خود جلوی قانون‌گریزی را بگیرند.

وی با انتقاد شدید از رواج بدحجابی در شهرهای استان، گفت: قانون و شرع می‌گوید باید با بدحجابی برخورد شود، کاری کنید تا چنین افرادی در مسیر قانون حرکت کنند، طرح ارتقای امنیت اجتماعی آثار جدی از خود در استان بر جای گذاشته است.

آیت الله حسینی یادآور شد: برای مثال در نزدیکی منزل ما تا ساعت های بعد از نیمه شب نمی‌توانستیم از صدا و حرکات اراذل و اوباش بخوابیم، اما خوشبختانه در طرح ارتقای امنیت اجتماعی کاری شده که اراذل و اوباش کمتر می‌توانند عرض اندام کنند و عربده کشی و قمه کشی تا حدود بسیار زیادی کم شده است.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با بیان اینکه وقتی به کف خیابان نگاه می کنیم وضعیت مناسبی دیده نمی شود و در شان و شایسته انقلاب و مکتب و نظام جمهوری اسلامی نیست، گفت: مشکلات زیادی داریم که یکی از آنها همین پوشش های نامناسب است، چرا باید دختر مسلمان شیعه شلوار پاره به پا کند، برخی از این پوشش‌ها معاندت است، مقابله با احکام الهی بوده که باید حرکت جدی در استان صورت بگیرد.

وی گفت: برخی‌ها می‌گویند کار فرهنگی انجام دهید و نباید مقابله با این گونه افراد و بدحجابی ها شود، کار فرهنگی تا اندازه‌ای جواب می دهد، تاکنون چه کسی یا مسئولین و یا نیروی انتظامی در کوچه و خیابان با این بدحجابی های رایج مقابله کرده چه موقع می خواهند چنین چیزهایی را در کف خیابان جمع کنند.

آیت الله حسینی با بیان اینکه ستاد امر به معروف و نهی از منکر ما هم به تعداد و اندازه کافی نیرو ندارد، گفت: پوشش‌ها آشکارا فساد به بار می‌آورد.

امام جمعه یاسوج در ادامه با بیان اینکه در خصوص برخورد با زمین خواری و دست درازی به منابع طبیعی هم باید نظارت جدی انجام شود، چرا که جنگل خواری و کوه خواری زیاد شده و عده‌ای هم فقط دنبال معامله‌گری خودشان هستند، گفت: دستگاه قضا باید در این زمینه نظارت کند، حراست ادارات تاکنون چه کاری انجام داده‌اند، هیچ بخاری از آن‌ها دیده نمی‌شود، وقتی که حراست از سوی خود مدیر دستگاه تعیین شود، دیگر چه خاصیتی دارد.

وی خاطرنشان کرد: با مسئولان امنیتی صحبت کردیم و به آنها گفتیم که به نظر شما حراست ادارات چه خاصیت و اثری دارند و چه کمکی به حراست و حفاظت از بیت المال کرده‌اند.

آیت الله حسینی گفت: از دستگاه قضائی استان می خواهم که اداره کل بازرسی را کاملا حمایت کنند، دستگاه‌های مرتبط با دستگاه قضائی باید تقویت شوند، معاونت پیشگیری شما کارهای بسیار خوبی انجام داده و پای کار است.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه اظهارات خود با انتقاد شدید از وضعیت گروه‌های کوهنوردی و عدم ساماندهی آن‌ها در استان، گفت: اوضاعی ندارند، دخترانی که با آن گونه لباس‌های نامناسب و با افراد مختلف و به صورت مختلط گاها در کوه‌ها سرگردان هستند و هیچ گونه قانون و شرعی هم رعایت نمی شود.

وی از وضعیت فضای مجازی هم انتقاد کرد و گفت: باید برخورد قضایی محسوسی هم با ناهنجاری ها در فضای مجازی انجام شود.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور