واکنش فدراسیون کشتی و انتقاد تُند نماینده مجلس به صفر شدن بودجه قهرمانی


واکنش فدراسیون کشتی و انتقاد تُند نماینده مجلس به صفر شدن بودجه قهرمانی

با اعلام فدراسیون کشتی مبلغ واریزی از سوی وزارت ورزش و جوانان از اعتبارات مصوب مجلس بوده و صفر شدن بودجه حوزه قهرمانی غیر قانونی است.

فدراسیون کشتی در واکنش به برخی اخبار در خصوص واریز مبلغ چهار و نیم میلیارد تومان در سال جاری از سوی وزارت ورزش به حساب فدراسیون توضیحاتی را جهت تنویر افکار عمومی منتشر کرد.

در اطلاعیه فدراسیون کشتی آمده است:

۱. مبلغ فوق بنا به اعلام‌ معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان از اعتباری پرداخت گردیده که مجلس شورای اسلامی از تبصره ۱۴ با توجه به عملکرد و جایگاه ورزش کشتی برای فدراسیون در نظر گرفته است و بودجه وزارت ورزش و جوانان در حوزه قهرمانی برای فدراسیون کشتی توسط معاونت ورزشی بصورت کاملا غیرقانونی صفر گردیده است.

۲. با توجه به هزینه‌های فدراسیون کشتی در حوزه قهرمانی در ۴ ماهه اول سال ۱۴۰۱ که بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان می‌باشد، دریافتی فدراسیون کشتی از وزارت تنها چهار و نیم میلیارد بود که آن هم از اعتبارات مصوب مجلس می‌باشد.

طبق اعلام فدراسیون روز شنبه ۴ تیرماه، عملکرد واقعی و مستند فدراسیون کشتی در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت.

موسوی لارگانی: آقای وزیر! قبل از اینکه کار به مجلس بکشد، مانع سنگ اندازی مقابل فدراسیون کشتی شوید!

واکنش‌ها به صفر شدن غیرقانونی بودجه کشتی توسط وزارت ورزش ادامه دارد و در یکی از این واکنش‌هاحجت الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و عضو هیئت رئیسه فدراسیون کشتی به انتقاد از وزارت ورزش پرداخت.

متن اعتراض حجت الاسلام موسوی لارگانی به شرح زیر است:

کشتی‬ ورزش اول ایران است و بیشترین مدال‌ها هم از این رشته ورزشی درمیادین جهانی نصیب ایران شده است.

وزارت ورزش‬ به جای حمایت بیشتر به صفرکردن سهم کشتی از بودجه وزارت ورزش اقدام کرده و توجیهش این است مجلس در بودجه امسال مازاد بر اعتبارات دولتی، مبلغ۷۰میلیارد تومان را به کشتی اختصاص داده است.

جدا از اینکه تخصیص بودجه با پرداخت بودجه مصوب ۲ موضوع کاملا متفاوت است، صفرکردن بودجه کشتی به بهانه واهی باعث افول این رشته ورزشی می‌شود.

‏از ‫وزیر ورزش‬ می‌خواهم قبل از اینکه کار به ‫مجلس‬ بکشد، وارد عمل شده و با تذکر به معاونش آقای پولادگر، مانع سنگ اندازی مقابل ‫فدراسیون کشتی‬ شود.

رئیس فدراسیون کشتی که روز گذشته (چهارشنبه) برای پیگیری افزایش بودجه فدراسیون در سال جاری به وزارت ورزش رفته بود، پس از آنکه محمد پولادگر عنوان کرد هیچ بودجه‌ای برای کشتی در نظر نگرفته است، با او درگیری لفظی شدیدی پیدا کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشتی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا انسان های مدرن جایگزین نئاندرتال‌ها شدند؟