غرق شدن شناگر آمریکایی در جریان مسابقات جهانی


غرق شدن شناگر آمریکایی در جریان مسابقات جهانی

در جریان مسابقات جهانی شنا در بوداپست مجارستان شناگر آمریکایی غرق شد.

آنیتا آلوارز، عضو تیم ملی شنای هنری زنان آمریکا در جریان مسابقات جهانی شنا در بوداپست مجارستان هوشیاری خود را از دست داد و غرق شد، اما توسط مربی خود آندره آ فوئنتس نجات پیدا کرد.

فوئنتس اسپانیایی، برنده ۴ مدال المپیک در شنای هماهنگ، پس از اینکه دید آلوارز در پایان مسابقه فینال آزاد انفرادی خود به عمق آب فرو رفت، به داخل استخر پرید و او را نجات داد.

آلوارز در کنار استخر تحت مراقبت‌های پزشکی قرار گرفت و سپس با برانکارد به بیرون از استخر منتقل شد.این دومین موردی است که آلوارز در طول مسابقات بیهوش می‌شود و فوئنتس مجبور شده او را از غرق شدن نجات دهد. این مربی بار اول سال گذشته در طول مسابقات مقدماتی المپیک ۲۰۲۰ در بارسلونا آلوارز را نجات داد و او را همراه با لیندی شرودر دیگر شناگر آمریکایی به محل امنی برد.

فوئنتس به روزنامه اسپانیایی مارکا گفت: "حال آنیتا خوب است. پزشکان همه موارد حیاتی را بررسی کردند و همه چیز طبیعی است: ضربان قلب، اکسیژن، سطح قند، فشار خون و غیره... همه چیز درست است. او در حال حاضر در بهترین حالت خود است. راستش را بخواهید خیلی ترسیدم. "

این مربی اسپانیایی درباره اقدام خود گفت:"من دوباره به داخل آب پریدم، زیرا دیدم هیچ کس، هیچ نجات غریقی، داخل آب نمی‌پرد. کمی ترسیدم، زیرا او نفس نمی‌کشید، اما اکنون حالش خوب است. او باید استراحت کند. "

فوئنتس در بیانیه‌ای در صفحه اینستاگرام شنای هنری ایالات متحده گفت که قبل از تصمیم گیری در مورد شرکت آلوارز در مسابقه تیمی روز جمعه، وضعیت این ورزشکار ۲۵ ساله روز پنجشنبه توسط پزشکان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.گفتنی است قبل از این که این حادثه اتفاق بیفتد آنیتا توانسته بود برنامه خود را به پایان برساند. او با امتیاز ۸۷.۶۳۳۳ در رده هفتم قرار گرفت.

فوئنتس درباره علت این حادثه نیز گفت: ما گاهی فراموش می‌کنیم که این اتفاق در سایر ورزش‌های با استقامت بالا هم رخ می‌دهد. در رشته‌های ماراتن، دوچرخه‌سواری، دوی صحرانوردی... همه ما تصاویری را دیده‌ایم که برخی از ورزشکاران به خط پایان نمی‌رسند و برخی دیگر به آن‌ها کمک می‌کنند تا به آنجا برسند.

"ورزش ما هیچ تفاوتی با ورزش‌های دیگر ندارد، فقط در یک استخراست. "

بیشتر بخوانید

فینا شناگر روس را محروم کرد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی