طعم این غذاها را فقط در مشهد بچشید


طعم این غذاها را فقط در مشهد بچشید

سفر به مشهد یکی از سفرهای خاطره انگیز برای اغلب ایرانی ها است، زیرا در این سفر می توانیم در کنار زیارت امام رضا (ع) از جاذبه های توریستی این شهر نیز بازدید کرده و طعم غذاهای لذیذ مشهدی را نیز بچشیم. رزرو هتل نزدیک حرم در مشهد می...

طعم این غذاها را فقط در مشهد بچشیدطعم این غذاها را فقط در مشهد بچشید

سفر به مشهد یکی از سفرهای خاطره انگیز برای اغلب ایرانی ها است، زیرا در این سفر می توانیم در کنار زیارت امام رضا (ع) از جاذبه های توریستی این شهر نیز بازدید کرده و طعم غذاهای لذیذ مشهدی را نیز بچشیم. رزرو هتل نزدیک حرم در مشهد می تواند اقامت شما در این شهر را راحت تر کرده و سفر شما را لذت بخش تر کند. اگر شما نیز قصد سفر به مشهد مقدس را دارید، با ما همراه شوید تا کمی بیشتر با غذاهای محلی خوشمزه این شهر آشنا شویم.

پلو مخلوط مشهدی

یک غذای ساده و سنتی که امتحان آن در مشهد خالی از لطف نخواهد بود. این غذا ترکیبی از استانبولی و لوبیا پلو است و در عین سادگی طعمی خاص و لذیذ دارد. در پخت این غذای مشهدی از پیاز، گوشت، برنج، هویج، رب گوجه فرنگی و ادویه های مخصوص استفاده می شود. این غذا همچنین ته دیگ بسیار خوشمزه ای دارد که در کنار برنج سرو می شود.

آش لخشک مشهدی

یک آش خوشمزه که آن را تنها در مشهد می توانید میل کنید. این آش در عین خوشمزگی بسیار مقوی بوده و سرشار از آهن است. این آش ترکیبی شبیه به آش رشته دارد با این تفاوت که به جای حبوبات مورد استفاده در آش رشته تنها از عدس استفاده می شود. این آش را مانند آش های دیگر با نعنا داغ، کشک و رشته میل می کنند که طعم لذیذ آن را چند برابر می کند.

دیزی سنگی مشهد

اگر طرفدار دیزی و آبگوشت هستید، حتما در سفر به مشهد دیزی سنگی های آن را امتحان کنید. دیزی یکی از قدیمی ترین غذاهای مشهد بوده و با هنرهای ریز آشپزی پخت می شود که طعم آن را بسیار خاص و لذیذ می کند. پخت آبگوشت در دیزی های سنگی باعث می شود طعم آبگوشت متفاوت و خوشمزه شود، بنابراین حتما یک وعده غذایی خود را به این غذای خوشمزه اختصاص دهید.

شیشلیک معروف مشهدی

اگر به غذاهای گوشتی علاقه مند هستید، شیشلیک مشهدی غذایی است که طعم آن هیچ وقت از زیر زبانتان بیرون نمی رود. شیشلیک یکی از غذاهای مشهدی بوده که حتی به ثبت بین المللی نیز رسیده است. شیشلیک از ۶ تکه گوشت آماده می شود که از بهترین قسمت گوشت گوسفند یعنی راسته آن جدا می شود. تازه بودن گوشت و خواباندن آن در موادی مانند آبلیمو، ماست، روغن و ادویه های مخصوص این غذا را بسیار لذیذ کرده است.

طعم این غذاها را فقط در مشهد بچشیدطعم این غذاها را فقط در مشهد بچشید

شله مشهدی

نام دیگری که در لیست غذاهای خوشمزه مشهدی قرار می گیرد، شله مشهدی است. طعم این غذا با هرآنچه تا حالا خورده اید متفاوت است. شله مشهدی ترکیبی از برنج، گوشت، عدس، ماش، لوبیا رشتی، لوبیا چیتی و ادویه های خاص است. شله مشهدی با طعم واقعی را تنها می توانید در مشهد میل کنید. بنابراین امتحان کردن این غذای خوشمزه در سفر را فراموش نکنید!

خورش ریواس

اگر از جمله افرادی هستید که به غذاهای ترش مزه علاقه مند هستید، خورشت ریواس مشهدی از غذاهایی است که حتما باید یک بار آن را تجربه کنید. در پخت این غذا از نعنا تازه، جعفری، پیاز، گوشت تازه گوساله یا گوسفندی استفاده می شود. برخی از افراد این غذا را با زعفران چاشنی می دهند که طعم خاص و متفاوتی به آن می دهد.

دیگچه

یک دسر خوشمزه مشهدی که نظیر آن را در هیچ شهر دیگری نخواهید دید. این دسر یک غذای قدیمی مشهدی و چیزی شبیه به شیر برنج است. برای طبخ این دسر از برنج، شیر و زعفران استفاده می شود. بسیاری از مشهدی ها این غذا را در روزهای مذهبی به عنوان نذری پخش می کنند.

ماقوت یا مسقطی

ماقوت یا مسقطی مشهدی نوعی حلوا و یک دسر خوشمزه و لذیذ است. این دسر با زعفران و آرد تهیه می کنند. این دسر را با زعفران و بادام تزئین می کنند. اگر برای عزیزانتان به دنبال یک سوغاتی خوشمزه هستید، ماقوت می تواند یک گزینه عالی برای شما باشد.

طعم این غذاها را فقط در مشهد بچشیدطعم این غذاها را فقط در مشهد بچشید

قروت مشهدی

یک غذای ساده و خوشمزه که خواص بسیار زیادی نیز دارد. قروت مشهدی را در این شهر و روستاهای اطراف با نام های دیگری مانند اشکنه کشک یا کالجوش نیز می شناسند. برای تهیه این غذای لذیذ از نعنا، پیازداغ، زردچوبه، گردو و کشک استفاده می شود. ابتدا پیازها را به صورت نگینی خرد کرده و سرخ می کنند. سپس نعنا و زردجوبه را به آن اضافه کرده و کمی تفت می دهند. کشک رقیق شده را به مواد اضافه کرده و بعد از کمی هم زدن گردوها را داخل آن می ریزند.

آش کوفته قلقلی مشهد

یک میان وعده خوشمزه در بازارگردی های مشهد، می تواند یک آش خوشمزه و لذیذ باشد که در آش فروشی های مختلف مشهد سرو می شود. برنج، سبزی، لپه از مواد اصلی این آش خوشمزه است. اگر رزرو هتل نزدیک حرم در مشهد را انجام داده اید، در همان نزدیکی می توانید از مغازه های آش فروشی و یا رستوران ها طعم این غذای خوشمزه را امتحان کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ممنوعه و مبتذل دنیا جهانبخت با نیلی افشار ! / بخاطر دلار هرکاری می کنند !