رئیس جمهور:فاز دوم پتروشیمی خراسان شمالی با جدیت آغاز شود


رئیس جمهور:فاز دوم پتروشیمی خراسان شمالی با جدیت آغاز شود

رئیس جمهور سیاست دولت را میدان دادن به بخش خصوصی دانست و گفت: فاز دوم پتروشیمی خراسان شمالی با جدیت آغاز شود زیرا منجر به ایجاد اشتغال خواهد شد.

رئیس جمهور:فاز دوم پتروشیمی خراسان شمالی با جدیت آغاز شود

به گزارش راهبرد معاصر آیت الله سید ابراهیم رئیسی عصر پنج شنبه در شورای اداری خراسان شمالی اظهار کرد: مردم خراسان شمالی ولایتمداری خود را اثبات کرده‌اند و این مسئله مسئولیت دولت در قبال این استان را مضاعف می‌کند لذا خدمتگزاری برای مردم استان یک افتخار است.

رئیس جمهور ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی بر مبنای توحید است لذا ارتباط مردم باید بر اساس عدالت باشد؛ از این رو دولت باید عدالت را پیاده کند.

وی افزود: در شرایط فعلی عمل به قانون و از بین رفتن فقر، فساد و تبعیض شاخص عدالت هستند.

رئیسی گفت: باید فاصله وضع موجود با وضع خوب را کاهش دهیم و این مسئله نیازمند عزم و اراده همگان است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه شورای اداری پس از بررسی مشکلات شکل می‌گیرد، بیان کرد: مدیران بدانند اجرای مصوبات به دست آنها است.

وی افزود: مردم انتظار ندارند در گام دوم انقلاب، شاهد نیمه تمام ماندن پروژه‌ها باشند؛ این مسئله زیبنده نیست.

رئیسی داشتن روحیه تحولی را لازمه اجرای پروژه‌ها دانست و گفت: اگر این روحیه نباشد صرفاً به زدن یک و دو نامه و زنگ اکتفا می‌کنیم.

رئیس جمهور تاکید کرد: مدیر کارآمد تحول خواه و تحول آفرین در صدر ویژگی‌های پیشرفت است؛ برای اعتبارات نقش قائل هستم اما نقش مدیران بیشتر است.

وی عقب ماندگی خراسان شمالی در شاخص‌ها را تأیید کرد و افزود: قطعاً پس از استان شدن خراسان شمالی، اتفاقاتی رخ داده اما همچنان در زیرساخت‌ها مشکل وجود دارد.

رئیسی گفت: دولت سیزدهم دولت حل مسئله است و نه پاک کردن مسئله؛ در غیر این صورت می‌توانستیم از کنار پروژه‌های به راحتی عبور کنیم.

رئیس جمهور بر کنار زدن مسئولان بی تفاوت تاکید کرد و ادامه داد: این افراد را کنار بگذارید تا راه پیشرفت باز شود.

وی با اشاره به بازدید از منطقه جوادیه، افزود: دستگاه‌ها همواره گزارش عملکرد دارند؛ اما در میدان چه خبر است؟ نمی‌گوییم گزارشات دروغ است اما شرایط در میدان متفاوت است.

حجت الاسلام رئیسی بر ضرورت زمینه سازی رشد نیروهای بومی تاکید کرد و گفت: سلسله مراتب اداری را قبول داریم اما باید توجه داشت که استانداری اختیارات زیادی دارد لذا نباید استان را معطل مرکز گذاشت.

رئیس جمهور با اشاره به استفاده از آب شرب توسط پتروشیمی خراسان، تاکید کرد: مگر نمی‌شود در این مجموعه پساب استفاده کرد؟ مدیران تلاش کنند تا آخر سال مسئله را رفع کنند.

وی این مسئله را مصداق عدم مدیریت آب دانست و افزود: استفاده از پساب را به صورت جدی پیگیری می‌کنیم لذا وعده دادند ظرف چند ماه آینده پساب جایگزین آب چاه‌های پتروشیمی شود.

رئیسی اذعان کرد: صنایع تبدیلی نیاز خراسان شمالی است لذا در قطب دامداری باید صنایع لبنی رونق یابد.

رئیس جمهور با اشاره به برگزاری جلسات با رئیس جمهور ترکمنستان، گفت: حجم مبادلات با این کشور کاهش پیدا کرده است و بازار ما را برخی دیگر کشورها تصاحب کرده‌اند؛ اما باید این مسئله تغییر کند زیرا طرف مقابل نیز آمادگی تجارت با ایران را دارد.

وی با اشاره به رقم بالای بیکاری در استان، افزود: ایجاد بازار دائمی برای صنایع دستی خراسان شمالی در اولویت قرار بگیرد و این خواسته ما از استاندار است.

رئیسی گفت: راه آهن گرگان مشهد سال‌هاست که مطرح می‌باشد که باید اجرا شود.

رئیس جمهور از وزارت جهاد کشاورزی خواست خرید تضمینی محصولات دامی مردم خراسان شمالی را پیگیری کند و بیان داشت: باید زنجیره تأمین تکمیل شود.

وی افزود: سیمان سمنگان از طریق آستان قدس پیگیری شود زیرا تبدیل به یک مسئله شده لذا باید موضوع را به نقطه قطعی برسانیم.

رئیسی با تاکید بر اینکه بروکراسی اداری خسته کننده است، تصریح کرد: برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصد جذب سرمایه گذاری و افزایش بهره‌وری واجب است؛ اما افزایش بهره‌وری با این بروکراسی اداری در تضاد است.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: رفع بروکراسی اداری با مدیران انقلابی، کارآمد و تحول آفرین ممکن است.

وی سیاست دولت را میدان دادن به بخش خصوصی دانست و گفت: نظارت، هدایت و حمایت وظیفه دولت است.

وی افزود: باید به مردم نقش دهیم؛ هر جا به مردم نقش دادیم موفق شدیم و هر جایی که خواستیم خودمان کار کنیم موفقیتی به دست نیاوردیم.

رئیسی گفت: فاز دوم پتروشیمی خراسان با جدیت آغاز شود زیرا منجر به اشتغال بالا خواهد شد.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: تنها وزارت کار متصدی ایجاد کار نیست بلکه تمامی دستگاه‌ها باید اشتغال‌زا باشند.

وی افزود: با استخدام نیرو در دستگاه‌ها و بزرگ کردن دولت نمی‌توان بیکاری را رفع کرد بلکه باید خط تولید راه اندازی شود؛ لذا به دنبال آمار اشتغال غیر واقعی نیستیم؛ اگر هم نتوانستید به مردم بگویید که کار ایجاد نشده؛ نه اینکه با آمار غلط کار خود را توجیه کنیم./مهر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طَرح ِ اَندام ِ درد