تعبیر خواب: دیدن افتادن یا سقوط در خواب چه تعبیری دارد؟


تعبیر خواب: دیدن افتادن یا سقوط در خواب چه تعبیری دارد؟

به گزارش اقتصادآنلاین، رویاها گاهی آن چیزی را به ما نشان می‌دهند که در درون ما هست، اما سعی می‌کنیم که نادیده‌اش بگیریم یا سرکوبش کنیم. از این جهت رویا‌ها ما را به بررسی دقیق‌تر و عمیق‌تر حالات روحی و روانی خودمان دعوت می‌کنند. رویا‌ها مثل خود...

به گزارش اقتصادآنلاین، رویاها گاهی آن چیزی را به ما نشان می‌دهند که در درون ما هست، اما سعی می‌کنیم که نادیده‌اش بگیریم یا سرکوبش کنیم. از این جهت رویا‌ها ما را به بررسی دقیق‌تر و عمیق‌تر حالات روحی و روانی خودمان دعوت می‌کنند.
رویا‌ها مثل خود زندگی سناریو‌های بسیار متنوع و مختلفی دارند. انواع و اقسام اتفاقاتی که در بیداری می‌افتد در رویا هم می‌تواند روی بدهد و تازه قلمرو رویا بی‌نهایت گسترده‌تر و رازآمیزتر از بیداری است. اما در عین حال بعضی مضامین کلی هستند که اکثر ما آن‌ها را در رویاهایمان تجربه کرده‌ایم و گاهی حتی چندین بار تجربۀ دیدن هر کدام از آن‌ها را داشته‌ایم. رویا‌هایی مثل پرواز، تعقیب و گریز، خیانت و سقوط.
هر کدام از این رویا‌ها بسته به شرایط مختلف، معانی مختلفی می‌توانند داشته باشند. در اینجا توضیحات دکتر کارمن هارا (Carmen Harra) را دربارۀ برداشت‌های متنوعی که از اینگونه رویا‌ها می‌توان داشت می‌خوانیم.

تعبیر خواب سقوط چیست؟

رویای سقوط کردن از بلندی اصلا احساس خوشایندی ندارد، اما معمولا برای همۀ ما به دفعات زیاد اتفاق می‌افتد. این رویا می‌تواند نشانه‌ای از این واقعیت باشد که ما کنترلمان را نسبت به شرایط از دست داده‌ایم و نسبت به جایگاه خودمان و چیز‌هایی که داریم احساس ناامنی می‌کنیم. به علاوه، سقوط می‌تواند به معنی این باشد که داریم تصمیمات اشتباهی می‌گیریم و در مسیر‌های نادرستی پا می‌گذاریم که خودمان در ناخودآگاه ذهنمان از اشتباه بودن آن‌ها آگاهیم، ولی این آگاهی را در بیداری نادیده گرفته‌ایم.
بر اساس روانشناسی فرویدی، رویای سقوط نشان می‌دهد که ما قدرت تشخیص و بصیرت عقلانی خودمان را کنار گذاشته‌ایم و خودمان را سرسپردۀ وسوسه‌ها و امیال جنسی‌مان ساخته‌ایم.
منبع: فرارو

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تعبیرخواب

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در