پاریس: نتیجه انتخابات پارلمانی برای فرانسه خطرناک است


پاریس: نتیجه انتخابات پارلمانی برای فرانسه خطرناک است

نخست وزیر فرانسه با اشاره به شکست ائتلاف حزب حاکم در کسب اکثریت مطلق کرسی‌های پارلمانی گفت: این مساله برای فرانسه خطرناک است.

پاریس: نتیجه انتخابات پارلمانی برای فرانسه خطرناک است
به دنبال شکست حزب «امانوئل ماکرون» در کسب اکثریت مطلق کرسی‌های پارلمانی فرانسه، نخست وزیر این کشور هشدار داد که نتایج این انتخابات خطری برای فرانسه محسوب می‌شود.

«الیزابت بورن» در ادامه تاکید کرد که دولت پاریس آماده است از روز دوشنبه با ائتلاف چپ همکاری کند.

«برنو لومیر» وزیر دارایی فرانسه نیز در مصاحبه با شبکه دو فرانسه با اشاره به پیش بینی‌ها درباره شکست حزب حاکم در کسب اکثریت پارلمانی، آن را یک «شوک دموکراتیک» خواند، اما گفت: من مطمئن هستم که آقای ماکرون با همین شرایط باز هم قادر به اداره امور کشور است.

لومیر در پاسخ به سوالی درباره گزینه‌های دولت برای ماندن در قدرت گفت: «نگران نیستم»، اما اگر همه اردوگاه‌های دیگر تصمیم به همکاری با دولت نگیرند «این کار ظرفیت ما را برای اصلاح و محافظت از فرانسوی‌ها محدود می‌کند».

نظرسنجی پای صندوق‌های رای در دور دوم انتخابات پارلمانی فرانسه که یک شنبه شب به وقت محلی منتشر شده نشان می‌دهد که ائتلاف رئیس جمهور این کشور نتوانسته است اکثریت مطلق را به‌دست بیاورد.

برخی از گزارش‌ها نیز حاکی از آن است که ائتلاف ماکرون احتمالا بتواند ۲۰۵ تا ۲۳۳ کرسی از ۵۷۷ کرسی پارلمان را بدست بیاورد. حزب حاکم برای حفظ اکثریت قدرت خود در پارلمان نیاز به حداقل ۲۸۹ کرسی دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انتخابات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لیست قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا امروز 9 فروردین 1403