هوا در بیشتر نقاط کشور گرم‌تر می‌شود


هوا در بیشتر نقاط کشور گرم‌تر می‌شود

یک کارشناس سازمان هواشناسی گفت: تا اواسط هفته آینده در اکثر مناطق کشور افزایش دما را خواهیم داشت و هوا در بیشتر نقاط گرم‌تر می‌شود.

هوا در بیشتر نقاط کشور گرم‌تر می‌شود

به گزارش روز جمعه ایران اکونومیست از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، «فریبا گودرزی» به تازه‌ترین وضعیت جوی کشور اشاره کرد و افزود: امروز (جمعه) از غلظت گرد و خاک موجود در نیمه غربی، نواحی مرکزی و شرقی کشور و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز کاسته می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: امروز و فردا در برخی نقاط مثل سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، شرق هرمزگان، ارتقاعات البرز مرکزی و شمال استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رگبار رعد و برق و وزش باد شدید موقتی رخ خواهد داد و در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک خواهیم داشت.

گودرزی گفت: روز یکشنبه همین شرایط در آذربایجان‌های شرقی و غربی رخ می‌دهد و روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته آتی در اکثر مناطق کشور جوی پایدار پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: از بعدازظهر شنبه و طی روز یکشنبه مجددا شرایط برای خیزش گرد و خاک در کشور عراق مهیا شده، این گرد و خاک به مناطق غربی کشور منتقل می‌شود و به دنبال آن کیفت هوا کاهش می‌یابد.

به گفته وی، از بعد از ظهر روز یکشنبه تا اواخر هفته در نیمه شرقی و مرکزی کشور وزش بادهای شدید و خیزش گرد و خاک رخ خواهد داد.

گودرزی اظهار کرد: تا اواسط هفته آینده نیز در اکثر مناطق کشور افزایش دما را خواهیم داشت و هوا در بیشتر نقاط گرم‌تر می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی آسمان امروز تهران را صاف و گاهی همراه با وزش باد شدید اعلام کرد و گفت: بیشینه دمای امروز تهران به ۳۷ درجه بالای صفر خواهد رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق