استفاده از نرم افزار‌های شرکت ایتالیایی برای هک گوشی‌های همراه


استفاده از نرم افزار‌های شرکت ایتالیایی برای هک گوشی‌های همراه

گوگل اعلام کرد از نرم افزار‌های یک شرکت ایتالیایی برای هک کردن گوشی‌های همراه و جاسوسی از کاربران در ایتالیا و قزاقستان استفاده شده است.

شرکت گوگل اعلام کرد از نرم افزار‌های یک شرکت ایتالیایی فعال در زمینه نظارت بر ارتباطات و مکالمات، برای هک کردن گوشی‌های همراه و جاسوسی از کاربران در ایتالیا و قزاقستان استفاده شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، گوگل در بیانیه‌ای اعلام کرد: "شرکت‌هایی از این دست، تکثیر ابزار‌های خطرناک هک اطلاعات را آسان‌تر و کشور‌هایی را که دیگر قادر به توسعه چنین توانمندی‌هایی نیستند، مجهزتر می‌کنند. "

مهندسان شرکت گوگل گفته اند قربانیان این شرکت ایتالیایی، کاربرانی هستند که در گوشی‌های هوشمند خود چه با سیستم عامل اندروید چه با آی او اس یک لینک برای نصب برنامه‌های مخرب دریافت کرده اند. این برنامه‌ها امکان جاسوسی از همه فعالیت‌های آن‌ها روی گوشی یا سرقت اسناد و اطلاعات را فراهم می‌کردند.

به گفته گوگل، نرم افزار‌های به کار برده شده در این عملیات هکری متعلق به شرکت ایتالیایی آر سی اس لب RCS Lab بوده اند. این شرکت در وبسایت خود گفته در زمینه حل مشکلات فنی سرویس‌های امنیتی نظارت بر اطلاعات و مکالمات فعالیت دارد. این شرکت تاکنون به تماس‌های خبرگزاری فرانسه در این رابطه پاسخی نداده است.

گوگل افزود: تحقیقات نشان می‌دهند تعداد فروشندگان برنامه‌های هک و جاسوسی که در گذشته فقط دولت‌ها از آن‌ها استفاده می‌کردند، به طور نگران کننده‌ای افزایش یافته است و این مسئله، اینترنت را هر چه بیشتر به فضایی ناامن بدل می‌کند و تهدیدی فزاینده برای اعتمادی است که کاربران نیاز دارند. "

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینم از طرز تهیه آش گوشت + فیلم