بومی گزینی پزشک، راه ارتقای سلامت مناطق محروم


بومی گزینی پزشک، راه ارتقای سلامت مناطق محروم

رکنا: وزیر بهداشت با بیان اینکه اعزام نیروهای طرحی به مناطق محروم، مشکل این مناطق را حل نمی کند، گفت: آماده بومی گزینی و تقویت و ارتقای نیروهای بومی حوزه سلامت هستیم چراکه نیروهای بومی، در این مناطق ماندگار هستند.

به گزارش رکنا، دکتر بهرام عین اللهی در جلسه شورای اداری شهرستان راز و جرگلان در استان خراسان شمالی به عنوان نماینده ویژه رییس جمهور، اظهار داشت: نیروهای طرحی، یک یا دو سال در مناطق محروم حضور دارند و این مناطق را ترک می کنند اما بومی ها، ماندگار هستند. اطمینان دارم که فرزندان این منطقه می توانند دانشمندان آینده کشور باشند چراکه استعدادهای زیادی دارند و ما باید زمینه های رشد و شکوفایی این استعدادها را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه ارتقای فیزیکی و توسعه زیرساخت های بهداشتی و درمانی مهم است، گفت: ارتقا و تقویت نیروی انسانی برای رشد و پیشرفت هر منطقه، اهمیت بسیار زیادی دارد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه ظالمان جهان، امروز خود را با چهره های فریبنده نشان می دهند، افزود: ظالمان با دست های چدنی و دستکش های نرم کشورهای مستقل را از پیشرفت باز می دارند.

وی تصریح کرد: دشمنان از ابتدای انقلاب با روش های مختلف به ملت ما ظلم کرده اند اما مردم ما، از خود ایستادگی و مقاومت نشان داده اند.

وی گفت: کرونا برای همه کشورهای جهان در شرایط یکسان رخ داد. امکانات، تجهیزات و منابع مالی ما و کشورهای به اصطلاح پیشرفته، قابل مقایسه نبود؛ بلکه تفاوت ما با آنها، همبستگی و همراهی مردم و روحیه ایثار مدافعان سلامت بود که ما را در مدیریت کرونا موفق کرد و در حالی که ایران بیش از یک ماه است آمار تک رقمی و بعضا بدون فوتی کرونا را تجربه می کند؛ آمریکا روزانه چندصد نفر فوتی دارد؛ چرا که بزرگترین مولفه قدرت هر کشور، مردم هستند و مردم ما، قدرت خود را به خوبی نشان دادند.

وزیر بهداشت یکی از دلایل تاکید دولت بر سفرهای استانی را ضرورت آشنایی با مشکلات مردم از نزدیک عنوان کرد و افزود: دولتمردان می توانند پشت میزشان بنشینند و مشکلات به آنها گزارش شود اما رویکرد این دولت، مشاهده مشکلات از نزدیک و تلاش با همه توان در جهت حل آنها است.

عین اللهی با بیان اینکه نه تنها ۸۵ میلیون نفر جمعیت ایران بلکه ۴۰۰ میلیون نفر از کشورهای همسایه ما، از یارانه دولت به واردکنندگان کالاهای اساسی بهره مند می شدند، گفت: پس از اجرای طرح مردمی سازی یارانه ها، اجناس ایرانی در کشورهای همسایه گران شد و این نشان می دهد که تا پیش از این، حق مردم ایران به دیگران می رسید.

وزیر بهداشت با اشاره به مشکلات حوزه سلامت شهرستان راز و جرگلان اظهار داشت: مشکلات بهداشتی و درمانی مردم قطعا باید برطرف شود و با تفاهم با ارتش می توان مشکل تجهیز بیمارستانی را که ارتش در این منطقه ایجاد کرده برطرف کرد. ساخت بیمارستان ۶۴ تختخوابی راز و جرگلان هم باید به سرعت انجام شود که امسال برای این بیمارستان، ۳۳ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده و ۸۰ میلیارد تومان اعتبار هم در این سفر تصویب شد که باید با اقدامی جهادی و انقلابی، کوشید محرومیت ها کاهش یابد.

وزیر بهداشت ضمن تاکید بر فعالیت شبانه روزی مرکز جامع خدمات سلامت شهر غلامان و رفع کمبودهای مراکز بهداشتی و درمانی راز و جرگلان، گفت: حل مشکلات حوزه سلامت مردم باید اولویت اصلی ما باشد.

اخبار وبگردی را در اینجا بخوانید:

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس