یک طلا و دو برنز تکواندوى ایران در روز نخست قهرمانی آسیا


یک طلا و دو برنز تکواندوى ایران در روز نخست قهرمانی آسیا

در نخستین روز رقابت های تکواندو قهرمانی آسیا، ناهید کیانی به مدال طلا رسید و زهرا شیدایی و دانیال بزرگی بر سکوی سوم ایستادند.

به گزارش ورزش سه، بیست و پنجمین دوره رقابت های تکواندو قهرمانی آسیا با برگزاری دو وزن در بخش آقایان و 3 وزن در بخش بانوان، از امروز در شهر چونچئون کره جنوبی آغاز به کار کرد و 3 نماینده کشورمان نیز به مبارزه با حریفان خود پرداختند.

ناهید کیانی که به عنوان سید دوم وزن منفی 53 کیلو در جدول مسابقات قرار گرفته بود. پس استراحت در دور اول، در مرحله یک چهارم نهایی مقابل جسیکا کانابال فیلیپینی قرار گرفت و در نخستین مبارزه خود براساس قوانین جدید توانست با نتیجه 2 بر 0 به پیروزی برسد؛ به نحوی که راند اول را 8 بر 3 و راند دوم را 15 بر 3 به سود خود به پایان رساند. کیانی در مرحله نیمه پایانی در برابر شیائو لو وانگ چینی قرار گرفت و در راند اول و در حالیکه بازی 4 بر4 مساوی دنبال میشد، با یک ضربه به هوگوی حریف در ثانیه پایانی، کار را به سود خود تمام کرد. در راند دوم نیز 5 بر0 به برتری رسید تا راهی دیدار فینال شود.

حریف کیانی در دیدار پایانی نیز چاروس کایوموا ازبکستانی بود که اسفندماه سال گذشته دوبار مقابل این تکواندوکار اصفهانی مغلوب شده بود. ناهید در راند اول با ارائه یک نمایش برتر توانست 7 بر2 به برتری برسد و راند دوم را نیز از همان ابتدا کوبنده آغاز کرد و با یک مبارزه تماشایی توانست 17 بر9 از سد حریف عبور کرده و سومین طلای تاریخ زنان ایران در رقابت های قهرمانی آسیا را به دست بیاورد.

در وزن منفی 57 کیلوگرم نیز زهرا شیدایی که در مسابقات آزاد عربستان به مدال طلا رسیده بود، پس از یک دور استراحت در برابر یارا محمد یاسین از اردن قرار گرفت و در یک مبارزه حساب شده، در هر دو راند با نتیجه 2بر 0 به پیروزی رسید و با صعود به مرحله نیمه پایانی مدال خود را قطعی کرد. شیدایی در این مرحله برابر زونگ شی لو از چین قرار گرفت که کمتر از یک ماه پیش در گرند پری رم به مقام قهرمانی رسیده بود. نماینده ایران نتوانست در این مسابقه کار خاصی را پیش ببرد و دو بر صفر و با نتایج 12 بر 2 و 14 بر 0 مغلوب حریف شد و به مدال برنز رقابت ها بسنده کرد.

تنها نماینده امروز ایران در بخش مردان دانیال بزرگی بود که در وزن منفی 68 کیلو، ابتدا در یک مبارزه برتر توانست 11 بر 3 و 14 بر 2 از سد جانگ اون سئوک کره ای عبور کند. بزرگی در مرحله یک چهارم برابر حسین لطفی از افغانستان قرار گرفت و در راند نخست 16 بر4 به پیروزی رسید ولی در راند دوم 16 بر 14 مغلوب حریف شد و با برتری 16 بر 10 در راند سوم، دو بر یک برنده شد و مدال خود را قطعی کرد. حریف بزرگی در مرحله نیمه نهایی، الغ بک رشیتوف ازبکستانی و قهرمان المپیک توکیو بود که در راند نخست و در حالیکه تا ثانیه های پایانی از حریف پیش بود، اسیر تجربه قهرمان المپیک شد و 11 بر 7 شکست خورد. دانیال در راند دوم نیز نتوانست کاری را از پیش ببرد و 11 بر 3 شکست خورد تا در نخستین تجربه بین المللی خود در این وزن، به مدال برنز قهرمانی آسیا دست پیدا کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دشمن دائماً در حال توطئه است و از روش‌ های مختلف جاسوسی و نفوذ استفاده می‌ کند