قیمت سکه و طلا هفته آینده کاهشی خواهد بود


قیمت سکه و طلا هفته آینده کاهشی خواهد بود

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا؛ محمد کشتی آرای در خصوص وضعیت بازار طلا در هفته اخر مردادماه گفت« قیمت انس جهانی طلا هفته گذشته هشت دلار کاهش یافت و در آخرین معاملات 1832 دلار داد و ستد می‌شد. وی اظهارداشت: نرخ ارز نیز با مدیریت...

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا؛ محمد کشتی آرای در خصوص وضعیت بازار طلا در هفته اخر مردادماه گفت« قیمت انس جهانی طلا هفته گذشته هشت دلار کاهش یافت و در آخرین معاملات 1832 دلار داد و ستد می‌شد.

وی اظهارداشت: نرخ ارز نیز با مدیریت بانک مرکزی و بخشنامه جدید بانک مرکزی درخصوص واگذاری ارزهای صادراتی در صرافی‌های مجاز به افرادی که می‌خواهند واردات داشته باشند موجب شد قیمت ارز کاهش یابد.

به گفته این فعال صنفی با وجود کاهش قیمت ارز و انس جهانی طلا ما شاهد رشد بهای انواع سکه و طلا در داخل کشور بودیم و این امر ناشی از افزایش حباب سکه است و این حباب هم براثر تقاضا ایجاد شده است.

کشتی آرای گفت: در آخرین معاملات روز گذشته سکه طرح قدیم یکصد هزار تومان، سکه طرح جدید 300 هزار تومان و نیم سکه 200 هزار تومان افزایش قیمت هفتگی داشت و این رشد در واقع حباب سکه است.

وی ادامه داد: ربع سکه 50 هزار تومان افزایش قیمت هفتگی و سکه‌های یک گرمی 100 هزار تومان کاهش قیمت هفتگی داشت. هر مثقال طلای آب شده نیز 80 هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار نیز 20 هزار تومان افزایش قیمت هفتگی داشت.

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران بیان کرد: حباب سکه نیز در اخرین معاملات یک میلیون و 420 هزار تومان بود و این امر نشان دهنده این است که در حالیکه دو مولفه موثر بر بهای فلز زرد یعنی قیمت ارز که تحت مدیریت بانک مرکزی سیر نزولی داشته و بهای انس جهانی طلا نیز با کاهش همراه بوده است اما ایجاد تقاضا باعث بالا رفتن قیمت سکه شده است.

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود با توجه به شرایط موجود جهانی قیمت طلا تغییراتی نداشته باشد و در همین محدوده قیمتی باشد و نرخ ارز نیز با توجه به اراده بانک مرکزی درخصوص کنترل نرخ ارز تحت کنترل باشد بنابراین در هفته آینده افزایشی باشد با مدیریت بانک مرکزی در حوزه ارز قیمت‌ها در همین محدوده باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟