رشد سه برابری تقاضا برای تحصیل در رشته‌های هنر


رشد سه برابری تقاضا برای تحصیل در رشته‌های هنر

رئیس سازمان امور دانشجویان از رشد سه برابری تقاضا برای تحصیل در رشته‌های هنر طی یک دهه خبر داد و گفت: امسال شاهد ۱۶۱ هزار متقاصی در این رشته‌ها هستیم.

هاشم داداش پور گفت: با توجه به ظرفیت فراوان هنر به عنوان یک ابزار در پیشبرد اهداف ملت‌ها و انتقال آرمان‌ها و اندیشه‌ها، به دلیل ایجاد نشدن پل ارتباطی با صنعت و اقتصاد، کمتر از این پتانسیل استفاده مطلوب به عمل آمده است.

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: در سال ۱۳۹۰ از یک میلیون و ۲۸۰ هزار دانشجو، تنها ۵۳ هزار نفر تقاضا برای این رشته‌ها وجود داشت و پس از یک دهه، امسال شاهد ۱۶۱ هزار متقاصی در رشته‌های هنری هستیم و این یعنی رشد سه برابری و این نشانگر علاقمندی لایه‌های اجتماعی جامعه به هنر است که وظیفه وزارت علوم را در پاسخگویی به مطالبات هنری بیش از گذشته می‌نماید.

معاون وزیر علوم به تقسیم‌بندی دانشگاه‌ها پرداخت و بیان کرد: نسل اول دانشگاه‌ها را آموزش محور می‌توان نام نهاد، نسل دوم را پژوهش محور و نسل سوم، نسل کارآفرین هستند و انتظار می‌رود دانشگاه‌های هنر در کنار انجام ماموریت‌های آموزش و پژوهش با نگاهی ویژه به کارآفرینی در حوزه هنر‌های صنایع اسلامی در سطح آکادمیک نسبت به تجهیز و راه‌اندازی کارگاه‌های متعدد کارآفرینی هنر اقدام نمایند و با پیوند با اقتصاد به رشد و شکوفایی برسند.

او از دانشگاه‌ها به عنوان مهمترین و ارزشمندترین دارایی هر استان نام برد و از مجموعه مدیران دولتی استان‌ها در خواست توجه ویژه به این سرمایه‌ها نمود و تاکید کرد: در دولت سیزدهم اختیارات قابل توجهی به استانداران داده شده و هر استاندار نقش دولت را در استان ایفا می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری