پیش‌بینی بورس شنبه/ روند اصلاحی بازار حفظ می‌شود؟


پیش‌بینی بورس شنبه/ روند اصلاحی بازار حفظ می‌شود؟

معاملات آخرین هفته فصل بهار در تابستان سرخ‌پوش بسته شد و به واسطه این سرخ‌پوشی کارشناسان عقیده دارند هفته آینده نیز بورس سرخ‌پوش می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، بورس در آخرین هفته از فصل بهار افت دو درصدی را ثبت کرد. شاخص کل از محدوده یک میلیون و ۵۶۴ واحد در روز ۲۵ خرداد به محدوده یک میلیون و ۵۳۳ هزار واحد در اولین روز تابستان رسید.

از سوی دیگر سهامداران حقیقی همچنان فروشنده هستند، برای مثال در اولین روز معاملاتی هفته اخیر تنها ۷۰۰ میلیارد تومان خروج نقدینگی داشتیم. برخی از کارشناسان عقیده دارند که به واسطه این خروج نقدینگی، بازار با کمبود پول روبه‌رو می‌شود و می‌توان انتظار معاملات رو به پایین را داشت.

اغلب تحلیلگران بازار سرمایه عقیده دارند که بورس در اولین هفته کاری تابستان روند متعادل و گاها منفی به خود می‌گیرد. اما این منفی بودن ادامه‌دار نیست و نباید انتظار منفی بودن بازار را در بلند مدت داشت.

به طور کلی با توجه به تورم، افزایش قیمت دلار، افزایش قیمت کامودیتی‌ها، مذاکرات برجام و دیگر عوامل موجود در اقتصاد کشور می‌توان یک روند صعودی خوبی را برای بازار سرمایه متصور بود. اما مهم‌ترین مشکل بورس در حال حاضر کمبود نقدینگی و اعتماد است و تالار شیشه‌ای نیز به واسطه این موضوع نمی‌تواند رشد بسیار خوبی داشته باشد. رشد و صعود بازار سرمایه در فصل تابستان و هفته‌های پیش‌رو با آهنگ و روندی ملایم خواهد بود و نباید انتظار جهش تا شاخص یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحدی را داشت.

بورس مثبت می‌شود؟

فردین آقابزرگی، کارشناس بازارهای مالی عقیده دارد که بورس تا پایان سال حداقل ۵۰ درصد بازدهی خواهد داشت.

مهشید دادا‌ش‌زاده، کارشناس بازار سرمایه نیز گفت که تالار شیشه‌ای تا پایان سودآوری خوبی خواهد داشت.

سارا فلاح، کارشناس بورسی معتقد است که بازار سهام در بلند مدت می‌تواند سوددهی مطلوبی داشته باشد.

هلن عصمت‌پناه، تحلیلگر بازار سرمایه گفت که با توجه به مذاکرات برجام بورس روند روبه بالایی را تجربه خواهد کرد.

آخرین پیش‌بینی‌های بازار سرمایه را در صفحه پیش‌بینی بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بورس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی