بهترین قابلیت‌های مرسدس بنز EQS؛ از نمایشگر 56 اینچی تا آفرود وحشتناک


بهترین قابلیت‌های مرسدس بنز EQS؛ از نمایشگر 56 اینچی تا آفرود وحشتناک

نسخه شاسی بلند مرسدس بنز EQS با مشخصات فنی قدرتمند، فناوری کم‌نظیر و ویژگی‌هایی منحصر به فرد همراه شده که در ادامه به برترین‌های آن می‌پردازیم.این روزها نبردی تنگاتنگ در سگمنت شاسی‌ بلند های الکتریکی لوکس در جریان است و در کنار محصولات مورد...

نسخه شاسی بلند مرسدس بنز EQS با مشخصات فنی قدرتمند، فناوری کم‌نظیر و ویژگی‌هایی منحصر به فرد همراه شده که در ادامه به برترین‌های آن می‌پردازیم.

این روزها نبردی تنگاتنگ در سگمنت شاسی‌ بلند های الکتریکی لوکس در جریان است و در کنار محصولات مورد انتظاری نظیر BMW iX که تا عرضه آن چیزی باقی نمانده، تسلا مدل X و آئودی e-Tron را داریم که در حال حاضر به خوبی جای خود را در بازار باز کرده‌اند. به‌نظر می‌رسد اکنون نوبت مرسدس بنز است که با شاسی‌ بلند EQS جدید خود که در اواخر سال جاری وارد بازار خواهد شد، برای رقبا عرض‌اندام کند.

مرسدس بنز EQS در مقایسه با نمونه سدان هم‌نام خود که که نسخه برقی سری S-Class محسوب می‌شود، از ویژگی‌های مشترک متعددی برخوردار است. شاسی‌بلند EQS نوید محصولی لوکس و کلاسیک از مرسدس را داده که با ادغام طراحی پیشرفته و تجهیزات فراوان، قصد دارد تا رضایت کامل راننده و سرنشینان را جلب کند.

در این میان، کنجکاویم بدانیم که آیا آخرین محصول فعلی این برند می‌تواند در سگمنتی که به سرعت در حال رشد است، سهمی عمده از بازار را به خود اختصاص دهد؟ در واقع پاسخ این سوال به نوعی در موفقیت نسخه سدان EQS نهفته است. مرسدس مجموعه جدیدی از قابلیت‌های اختصاصی را برای خط تولید این سری توسعه داده که طبق انتظار خریداران، در تمامی آنها بر روی ظرافت در طراحی و المان‌های لوکس تاکید شده است. این خودرو با انبوهی از آپشن‌ها و فناوری‌های به‌روز و جذاب همراه شده که در ادامه به 10 مورد از برترین‌های آن اشاره می‌کنیم.

10 ویژگی برتر مرسدس بنز EQS

1- قدرت 536 اسب بخاری

بهترین قابلیت‌های مرسدس بنز EQS؛ از نمایشگر 56 اینچی تا آفرود وحشتناکبهترین قابلیت‌های مرسدس بنز EQS؛ از نمایشگر 56 اینچی تا آفرود وحشتناک

شاسی‌بلند الکتریکی مرسدس بنز در دو نسخه عرضه خواهد شد که شامل مدل پایه +EQS 450 با سیستم تک موتوره و دیفرانسیل عقب و قدرتی معادل 355 اسب بخار است. اما دیگر گزینه پیشنهادی، EQS 580 4Matic نام دارد که با پیشرانه دوگانه، سیستم چهار چرخ متحرک و قدرت 536 اسب بخاری از مشخصاتی حداکثری برخوردار است. مشخصات هر دو مدل این شاسی‌بلند، بسیار شبیه به نسخه سدان EQS 2022 است، اگرچه سری سدان در یک نسخه AMG نیز عرضه می‌شود که در حالت معمولی تا 649 و در حالت تقویتی تا 751 اسب بخار نیرو تولید می‌کند.

اینکه آیا می‌توان انتظار عرضه سری شاسی‌بلند EQS AMG را داشت، هنوز مشخص نیست. اما با توجه به اینکه هر دو سگمنت از پلتفرم یکسان و اجزای داخلی مشابه بهره می‌برند، این احتمال غیرممکن نیست. در حال حاضر، قدرت 536 اسب بخاری حداکثر خروجی شاسی‌بلند EQS است، اما با فرض تولید سری AMG، احتمالا باید توقع قدرتی در سطح نسخه سدان را داشته باشیم. هنوز هیچ اطلاعات به‌طور رسمی در مورد قیمت‌گذاری این محصول منتشر نشده، اما طبق پیش‌بینی‌ها باید انتظار برچسب قیمتی 100000 تا 130000 دلاری را در محدوده‌ای کمی بالاتر از سدان EQS و تقریبا معادل قیمت یک کلاس S جدید داشته باشیم.

2- محدوده پیمایش 506 کیلومتری شاسی بلند EQS مرسدس بنز

بهترین قابلیت‌های مرسدس بنز EQS؛ از نمایشگر 56 اینچی تا آفرود وحشتناکبهترین قابلیت‌های مرسدس بنز EQS؛ از نمایشگر 56 اینچی تا آفرود وحشتناک

طبق اعلام رسمی خودروساز آلمانی، شاسی‌بلند EQS قادر است با هر بار شارژ کامل، در حالت چهار چرخ متحرک تا 507 کیلومتر و در حالت دیفرانسیل عقب تا 536 کیلومتر را پیمایش کند. با این‌حال، مرسدس اشاره کرده که این ارقام از طریق آزمایش WLTP داخلی این شرکت به‌دست آمده و تاکنون هیچ نوع رتبه‌بندی از سوی آژانس رسمی اعلام نشده است.

به گزارش Tom’s Guide، سدان EQS طبق آزمایش WLTP، بردی معادل با 729 کیلومتر را ارائه داده، اما آمار اعلامی آژانس EPA، عدد 563 کیلومتر را ارزیابی کرده است. بنابراین، این احتمال وجود دارد که رتبه‌بندی رسمی محدوده پیمایشی برای سری شاسی‌بلند مرسدس بنز EQS به طور قابل توجهی کم‌تر از آمارهای سازنده باشد.

با این‌حال در مقام مقایسه، محدوده به‌دست آمده کنونی WLTP، شاسی‌بلند EQS را تقریبا هم‌رده BMW iX، بالاتر از آئودی e-Tron و پایین‌تر از تسلا مدل X قرار داده است. شاسی‌بلند EQS با پشتیبانی از شارژرهای سریع 200 کیلوواتی می‌تواند تنها با 15 دقیقه شارژ، محدوده پیمایشی 300 کیلومتری را ارائه دهد.

طبق اطلاعات رسمی این برند، شارژ 10 تا 80 درصدی این خودرو از طریق سیستم شارژ سریع سازگار، تنها 31 دقیقه زمان می‌برد. هم‌چنین خریداران این SUV در ایالات متحده از دو سال دسترسی رایگان به ایستگاه‌های شارژ Electrify America بهره‌مند خواهند شد.

3- حالت آفرود شاسی بلند مرسدس EQS

بهترین قابلیت‌های مرسدس بنز EQS؛ از نمایشگر 56 اینچی تا آفرود وحشتناکبهترین قابلیت‌های مرسدس بنز EQS؛ از نمایشگر 56 اینچی تا آفرود وحشتناک

تجهیز به ویژگی‌های آفرودی برای یک شاسی‌بلند برقی 100000 دلاری که اکثر مالکان آن صرفا در حومه شهر رانندگی می‌کنند، در نگاه اول چندان معنا ندارد، اما بدون شک یک قابلیت جذاب برای ایجاد تمایز از رقبا است. در هر حال، مرسدس با وجود سابقه تولید سری G-Class به عنوان یک شاسی‌بلند تمام عیار و همه فن حریف، هر چند سال یک‌بار محصولات خود را با فناوری‌های جدید آفرودی ارتقا می‌دهد. بنابراین این قابلیت‌ها اکنون با تنظیماتی خاص و کامل برای شرایط گل، شن و ماسه به شاسی‌بلند EQS اضافه شده است.

غول آلمانی مشتاق است تا از طریق دعوت اعضای منتخب مطبوعات به نمایشگاه‌های خودرو، ویژگی‌های جذاب و همه‌جانبه شاسی‌بلند EQS را به نمایش بگذارد. طی یکی از این رویدادها، خودروی برقی آفرودی مرسدس بنز توانست به راحتی از میان جریان آب و گل و لای عبور کند و سیستم چهار چرخ آن در میان درختان و قسمت‌های تنگ و باریک، تجربه فرمان‌پذیری مناسبی را به راننده منتقل کرد. هم‌چنین سیستم تعلیق بادی با افزایش ارتفاع باعث می‌شود تا خودرو فاصله بیش‌تری از نواحی ناهموار پیدا کرده و از اکثر مسیرهای صعب‌العبور با موفقیت عبور کند.

4- کابین و فضای داخلی در کلاس جهانی

بهترین قابلیت‌های مرسدس بنز EQS؛ از نمایشگر 56 اینچی تا آفرود وحشتناکبهترین قابلیت‌های مرسدس بنز EQS؛ از نمایشگر 56 اینچی تا آفرود وحشتناک

خودروهای رده‌بالای مرسدس بنز به طراحی جذاب و خاص داخلی معروف هستند و شاسی‌بلند EQS نیز از این قاعده مستثنی نیست. فضای داخلی خودرو با ترکیب چرم و فلز صیقلی پوشیده شده و کل کابین نیز با سبک S کلاس و سدان EQS سازگار است. کنترل‌های آب و هوا به لطف یک ویژگی قبل از ورود که در آن راننده می‌تواند از طریق برنامه اختصاصی مرسدس یا نمایشگر خودرو آن را تنظیم کند، سطحی جدید از فناوری را نشان می‌دهند. در سراسر خودرو چهار یا پنج منطقه برای کنترل تهویه تعریف شده که هر مسافر می‌تواند به‌طور جداگانه دما را از طریق پنل اختصاصی تنظیم کند.

برای ایجاد بهترین کیفیت هوای ممکن در داخل کابین، شاسی بلند EQS به یک فیلتر HEPA بزرگ مجهز شده که گرده، ذرات و سایر آلاینده‌ها را از طریق کربن فعال فیلتر می‌کند. به نقل از TopElectricSUV، فیلتر زیر کاپوت قرار دارد و می‌تواند هوا را در سطح یک اتاق عمل پاک نگه دارد. برای خریدارانی که خواهان فضایی آرام در کابین هستند، مرسدس پکیج “Comfort Acoustic” را ارائه داده که آرامش بیش‌تری را در فضای داخلی به ارمغان می‌آورد، این پکیج شامل پنجره‌های چندلایه، بادگیرها و آب‌بندی‌های اصلاح شده برای عایق‌بندی بهتر در برابر سر و صدای جاده و محیط است.

5- نمایشگر یکپارچه 56 اینچی

بهترین قابلیت‌های مرسدس بنز EQS؛ از نمایشگر 56 اینچی تا آفرود وحشتناکبهترین قابلیت‌های مرسدس بنز EQS؛ از نمایشگر 56 اینچی تا آفرود وحشتناک

پس از ورود به کابین شاسی‌بلند EQS، اولین موردی که خودنمایی می‌کند، یک نمایشگر یکپارچه غول پیکر است. این صفحه‌نمایش 56 اینچی که در بخش جلوی خودرو غالب شده، MBUX نام داشته و وظیفه کنترل طیف وسیع تنظیمات از نمایش سرعت تا کنترل تهویه مطبوع را برعهده دارد. این نمایشگر با سه واحد مجزا ساخته شده که به‌طور یکپارچه در یک واحد ادغام هستند و ابعادی در حدود 56 اینچ دارد. این دستگاه از فناوری OLED برای افزایش وضوح تصویر در همه شرایط نوری بهره می‌برد. از جمله ویژگی‌های این پنل، قابلیت خاموشی خودکار در صورت عدم استفاده و در نتیجه افزایش عمق رنگ مشکی در مقایسه با دیگر نمایشگرها است.

هم‌چنین در MBUX، از فناوری ردیابی چشم استفاده شده تا از عدم انحراف چشم راننده از جاده اطمینان حاصل کند و در صورت تشخیص، نور نمایشگر را برای بازیابی تمرکز راننده کاهش دهد.

اگرچه این نمایشگر بزرگ یک فناوری چشم‌نواز است، اما بی‌نقص نیست. در بررسی Car and Driver از سدان EQS مرسدس بنز، گزارش شد که در نور شدید خورشید، صفحه نمایش مستعد انعکاس بوده و با توجه به اینکه راننده برای خواندن اطلاعات و اعمال تنظیمات باید از آن استفاده کند، چندان ایده‌آل نیست. در حال حاضر نشانه‌ای از تغییر و رفع عیب موجود در نمایشگر نسخه شاسی‌بلند EQS وجود ندارد و احتمالا این محصول نیز با مشکلی مشابه روبرو خواهد بود.

6- سیستم اطلاعات سرگرمی به همراه فناوری Dolby Atmos

بهترین قابلیت‌های مرسدس بنز EQS؛ از نمایشگر 56 اینچی تا آفرود وحشتناکبهترین قابلیت‌های مرسدس بنز EQS؛ از نمایشگر 56 اینچی تا آفرود وحشتناک

مرسدس بنز EQS دارای طیف وسیعی از قابلیت‌های اطلاعات سرگرمی، از جمله جدیدترین ویژگی‌های اتصال و پخش‌کننده داخلی فیلم برای سرنشینان عقب بوده که در برخی از بازارها، سرنشینان جلو را نیز پوشش می‌دهد. اما بهترین بخش بسته اطلاعات سرگرمی شاسی‌بلند EQS، تجهیز به فناوری Dolby Atmos است. این سیستم صوتی پیشرفته در مقایسه با نمونه‌های سنتی، عمق و وضوح صدای بالاتری را ارائه می‌دهد. این خودرو به‌طور استاندارد به 15 بلندگوی Burmester مجهز است که با تکیه بر فناوری Atmos، صدا را با افکت سه‌بعدی در اطراف خودرو پخش می‌‌کند.

این سیستم برای گوش دادن به موسیقی با وضوح بالاتر نسبت به نمونه‌های سنتی نیز کاربرد داشته و هم‌چنین از طریق ترکیب با پکیج Wellness مرسدس، می‌تواند صداهای مختلفی از طبیعت مانند باران، جنگل یا دریا را در سراسر ماشین پخش کرده تا تجربه آرام‌تری را به راننده و سرنشینان منتقل کند. شاسی‌بلند EQS اولین خودرویی نیست که از چنین سیستمی استفاده می‌کند، پیش‌تر نیز کلاس S و سری میباخ مرسدس نیز به این قابلیت مجهز بوده و لوسید ایر هم از تابستان 2022 با فناوری Atmos عرضه خواهد شد.

7- فناوری نورپردازی محیط

بهترین قابلیت‌های مرسدس بنز EQS؛ از نمایشگر 56 اینچی تا آفرود وحشتناکبهترین قابلیت‌های مرسدس بنز EQS؛ از نمایشگر 56 اینچی تا آفرود وحشتناک

یکی از ویژگی‌های متمایز مدل‌های اخیر مرسدس بنز، نورپردازی محیط آنها است. شاسی بلند EQS نیز با بهره‌گیری از نسخه به‌روزرسانی شده، از این فناوری که در سراسر کابین امتداد دارد، استفاده می‌کند. سطح روشنایی به دلخواه راننده از راه دور قابل تنظیم است و در مشخصات فردی وی ذخیره می‌شود تا از این طریق قابلیت انتقال آن به دیگر خودروهای مجهز به سیستم MBUX مرسدس نیز فراهم باشد. هم‌چنین نوع نورپردازی می‌تواند به‌طور هوشمند تغییر کرده تا بدین ترتیب با روشنایی نمایشگر 56 اینچی تطابق داشته باشد. این ویژگی به‌وسیله قابلیتی که “حالت محتاطانه” نام‌گذاری شده، نور فضا و نمایشگر را تا حد نیاز کاهش خواهد داد.

نورپرداری محیطی اطراف خودرو نیز در اجرای تم Wellness (سلامتی) نقشی کلیدی دارند که به طور ویژه در سری EQS مرسدس، مورد توجه قرار گرفته‌ است. هنگامی‌که حالت “Energizing Comfort” فعال باشد، مجموعه‌ای از صداها مانند اسپا پخش شده، نور متناسب با آن تنظیم می‌شود و حتی صندلی‌ها با توجه به الگوهای متناسب با روحیه راننده، به ماساژ می‌پردازند. هم‌چنین قابلیتی مجزا به نام «حالت خواب» وجود دارد که به راننده اجازه می‌دهد که در توقف‌گاه‌های شارژ خودرو چرت بزند. به گفته TechCrunch، فعال کردن این ویژگی باعث می‌شود تا صندلی‌ها دراز شوند، پنجره‌های کناری و پرده‌ها بسته شده و با ملایم شدن نورپردازی کابین، تصویری از آسمان پرستاره روی صفحه‌نمایش خودرو نقش می‌بندد.

8- زبان طراحی متمایز one-bow مرسدس EQS

بهترین قابلیت‌های مرسدس بنز EQS؛ از نمایشگر 56 اینچی تا آفرود وحشتناکبهترین قابلیت‌های مرسدس بنز EQS؛ از نمایشگر 56 اینچی تا آفرود وحشتناک

خطوط جدید تولید سری EQ، از زبان طراحی متمایزی استفاده می‌کنند که مرسدس آن را “one-bow” ( تک‌قوس) نامیده است و به‌طور قابل توجهی با سایر محصولات بنزینی و دیزلی این شرکت تفاوت دارد. مدل سدان EQS و کراس‌اوور مورد انتظار EQC از طراحی نسبتا مشابهی برخوردارند، اگرچه EQC از طرح سنتی‌تری در بخش جلوپنجره استفاده می‌کند که با بخش‌های دیگر آن خودرو در تناسب است. بدون شک این زیباترین طراحی برند آلمانی نیست، اما کاراکتر خاصی به این سری بخشیده و امضای مرسدس را به خوبی می‌توان در این رده از محصولات مشاهده کرد.

9- رایحه‌ جدید و منحصر به فرد خودرو

بهترین قابلیت‌های مرسدس بنز EQS؛ از نمایشگر 56 اینچی تا آفرود وحشتناکبهترین قابلیت‌های مرسدس بنز EQS؛ از نمایشگر 56 اینچی تا آفرود وحشتناک

یکی از ویژگی‌های جذاب و منحصر به‌فرد شاسی‌بلند EQS که البته هیچ ارتباطی به بخش فنی و عملکرد آن ندارد، عطری است که رانندگان در هنگام نشستن درون کابین خودرو استشمام می‌کنند. برای ایجاد هر چه بیش‌تر تمایز در این محصول، مرسدس با ارائه یک ویژگی نامتعارف برای ایجاد عطری خاص در فضای داخلی EQS به نام “No.6 MOOD Mimosa” استفاده کرده است. “شماره 6” در نام خود ظاهرا به این واقعیت اشاره داشته که وسایل نقلیه الکتریکی اولین بار در سال 1906 با خط تولید “مرسدس الکتریک” به مجموعه مرسدس اضافه شده است. در اعلامیه رسمی شاسی بلند EQS هم‌چنین در مورد تفکیک رایحه‌هایی که ترکیب این عطر را تشکیل می‌دهند، توضیحاتی طولانی و پیچیده ارائه شده است.

این رایحه در سه فاز پخش می‌شود که در نوت بالایی از عطر بنفشه، پرتقال، توت و در نت میانی نیز از گیاهانی مانند یاس و شمعدانی تشکیل شده است. به گفته مرسدس، نت پایه “طولانی‌ترین بو” را دارد و حاوی تنباکو، چوب صندل، سدر و عسل است. تنوع رایحه‌های مختلف هر چه که باشد، از بوی دود گازوئیلی که از سیستم مطبوع در هنگام گرفتاری در ترافیک پخش می‌شود، قابل تحمل تر است. این ویژگی در سدان EQS نیز وجود داشته و در حال حاضر مشخص نیست که آیا کراس‌اوور ارزان‌تر EQC نیز به چنین گزینه‌ای مجهز خواهد شد یا خیر.

9- فضای 7 نفره با قابلیت اختصاص ردیف سوم

بهترین قابلیت‌های مرسدس بنز EQS؛ از نمایشگر 56 اینچی تا آفرود وحشتناکبهترین قابلیت‌های مرسدس بنز EQS؛ از نمایشگر 56 اینچی تا آفرود وحشتناک

شاسی‌بلند EQS در دو نسخه با گنجایش هفت صندلی با اختصاص یک ردیف سوم اختیاری یا حداکثر تا پنج صندلی در دو ردیف قاب انتخاب است. این سری در مقایسه با دیگر اعضای خانواده EQ، با افزایش فضای پا در ردیف دوم همراه شده و با وجود خط سقف مخروطی آن، فضای سر بیش‌تری را نیز ارائه کرده است. ردیف سوم تنها برای کودکان یا بزرگ‌سالان در مسافت‌های کوتاه مناسب بوده، زیر در مقایسه با ردیف‌های جلو فضای کم‌تری دارد.

هم‌چنین به لطف ابعاد این SUV، فضای صندوق در مقایسه با سدان EQS بزرگ‌تر شده است. این خودرو با برخورداری از فضای 880 لیتری صندوق عقب در نسخه دو ردیفه، 31 فوت مکعب جا دارد و طبق بررسی SlashGear، در صورت خواباندن صندلی‌های ردیف دوم، این فضا به 74 فوت مکعب افزایش می‌یابد. هم‌چنین در نسخه 3 ردیفه نیز فضای صندوق تنها 7 فوت مکعب کاهش خواهد داشت. در نهایت، شاسی بلند EQS قادر است ظرفیتی معادل 1587 کیلوگرم را بکسل و حمل کند.

منبع :slashgear

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی