زلنسکی: ما می‌توانیم دشمن را شکست دهیم


 زلنسکی:  ما می‌توانیم دشمن را شکست دهیم

اعطای وضعیت نامزدی عضویت در اتحادیه اروپا به اوکراین با استقبال «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور این کشور همراه شد.

اعطای وضعیت نامزدی عضویت در اتحادیه اروپا به اوکراین با استقبال « ولودیمیر زلنسک ی» رئیس جمهور این کشور همراه شد.

زلنسکی امروز (جمعه) گفت انتخاب اوکراین به‌عنوان کاندیدای عضویت در اتحادیه اروپا، گام بزرگی در جهت تقویت اروپا آنهم در زمانی است که روسیه آزادی و وحدت این قاره را آزمایش می‌کند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، زلنسکی طی سخنرانی در بروکسل به سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا اظهار داشت که تصمیم آنها برای پذیرش نامزدی کی‌یف یکی از مهمترین تصمیمات برای اوکراین از زمان جدا شدن این کشور از اتحاد جماهیر شوروی در ۳۱ سال پیش بود.

وی توضیح داد: «اما این تصمیم فقط به نفع اوکراین نیست. این بزرگترین گام در جهت تقویت اروپا است که می‌توانست در حال حاضر، در زمان ما، و زمانی که جنگ روسیه توانایی ما را برای حفظ آزادی و وحدت آزمایش می‌کند، گرفته شود».

رئیس جمهور اوکراین همچنین در ویدئویی که از دفترش منتشر شد، ادعا کرد: «ما می‌توانیم دشمن را شکست دهیم، اوکراین را بازسازی کنیم، به اتحادیه اروپا بپیوندیم و سپس استراحت کنیم».

 زلنسکی:  ما می‌توانیم دشمن را شکست دهیم

پیش از این، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا گفته بود پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا بسیار محتمل است.

پیش از این، یک مقام در دفتر ریاست‌جمهوری لهستان افشا کرده بود که برخی کشورهای اروپایی مانع از انتخاب اوکراین به عنوان کاندید عضویت در اتحادیه اروپا هستند.

این در حالی است که «دمیترو کولِبا» وزیر امور خارجه اوکراین گفته بود کی‌یف از بهانه‌های اتحادیه اروپا درباره راهکارهای ویژه و مدل‌های جداگانه برای ادغام در این اتحادیه به ستوه آمده و خواهان عضویت کامل است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها