پیش‌بینی بورس اولین هفته تابستان (اینفوگرافیک)


پیش‌بینی بورس اولین هفته تابستان (اینفوگرافیک)

بورس در هفته‌ای که گذشت افت دو درصدی را ثبت کرد و بر همین اساس کارشناسان عقیده دارند که تالار شیشه‌ای هفته آینده روند متعادل روبه پایینی را تجربه می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز، بورس در آخرین هفته از فصل بهار افت دو درصدی را ثبت کرد. شاخص کل از محدوده یک میلیون و ۵۶۴ واحد در روز ۲۵ خرداد به محدوده یک میلیون و ۵۳۳ هزار واحد در اولین روز تابستان رسید.

در مجموع معاملات هفته اخیر دو هزار و ۲۴۲ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد. میزان سرمایه خروجی ۳ برابر بیشتر از هفته پیشین بود.

میانگین ارزش معاملات خرد بورس ۴ هزار و ۱۵۴ میلیارد تومان بود که نسبت به رقم ۴ هزار و ۴۳۸ میلیاردی هفته پیشین، افت ۶ درصدی داشت. کمترین رقم ارزش معاملات خرد به روز سه‌شنبه برمی‌گردد که ارزش معاملات خرد ۳ هزار و ۶۷۴ میلیارد تومان بود و بیشترین رقم هفته نیز در روز دوشنبه ثبت شد. این معاملات به رقم ۴ هزار و ۵۸۸ میلیارد تومان رسید.

برخی از کارشناسان عقیده دارند که خروج پول از صندوق های با درآمد ثابت و ورود آن به بازار سهام، یک نشانه خوب برای بازار سرمایه بود. کاهش هر روزه خروج پول نسبت به روز گذشته نشان می داد سهامداران تمایل چندانی برای خروج ندارند. اما روند شاخص های بورس به گونه‌ای بود که سهامداران با ترس معامله انجام دادند و بخشی از پول خود را به صورت نقد نگه داشتند.

روند متعادل بورس در هفته آینده

کارشناسان عقیده دارند که با توجه به اخبار مذاکرات و دیگر اخبار اقتصادی در کشور، بورس در اولین هفته تابستان روندی متعادل روبه پایین را تجربه خواهد کرد. البته برخی از تحلیلگران بازار سرمایه می‌گویند که بازار هفته آینده نزولی می‌شود.

پیش‌بینی بورس اولین هفته تابستان (اینفوگرافیک)

آخرین اخبار مربوط به بازار سرمایه را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بورس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان