به حضور زنان در وزارت امور ‌خارجه مفتخریم


به حضور زنان در وزارت امور ‌خارجه مفتخریم

وزیر امور خارجه با بیان اینکه بانوان، صلح و روابط انسانی را از کانون خانواده به عرصه تعاملات جهانی به ارمغان می‌آورند، اعلام کرد: به حضور زنان در وزارت امور ‌خارجه...

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (جمعه) سوم تیرماه در توئیتی به مناسبت روز بین‌المللی زنان در دیپلماسی نوشت: در روزی که در تقویم روز بین‌المللی زنان در دیپلماسی نامگذاری شده، به بانوان دیپلمات وزارت امور خارجه که نماینده شایسته زن ایرانی هستند، درود می‌فرستم.

‌وی با بیان اینکه بانوان، صلح و روابط انسانی را از کانون خانواده به عرصه تعاملات جهانی ارمغان می‌آورند، افزود: به حضور زنان در وزارت امور ‌خارجه مفتخریم.

وزیر امور خارجه بهمن سال گذشته در اظهاراتی با بیان این‌که ۳۰ درصد از همکاران در وزارت خارجه را بانوان تشکیل می‌دهند به نقش مهم زنان در دستگاه دیپلماسی اشاره کرد و گفته بود: بانوان در وزارت خارجه سهم مهمی در مسائل سیاسی، دیپلماتیک، فرهنگی و کنسولی برعهده دارند.

به حضور زنان در وزارت امور ‌خارجه مفتخریم

امیرعبداللهیان سال گذشته همچنین در احکامی جداگانه‌ سه تن از بانوان این وزارتخانه را به سمت‌های مشاور وزیر و مدیرکل زنان و حقوق بشر، مشاور وزیر در امور زنان و خانواده و دستیار وزیر منصوب کرد. بر این اساس، مرضیه افخم به عنوان مشاور وزیر و مدیرکل زنان و حقوق بشر، منصوره شریفی صدر به سمت دستیار وزیر و سونا احمدی به عنوان مشاور وزیر در امور زنان و خانواده منصوب شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی