سنسور 200 مگاپیکسلی ISOCELL HP 3 عرضه شد


سنسور 200 مگاپیکسلی ISOCELL HP 3 عرضه شد

سامسونگ پس از عرضه اولین سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی، یک سنسور دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی به نام ISOCELL HP ۳ ساخته است.

ساخت سنسور برای دوربین گوشی‌های هوشمند از اهداف شرکت سامسونگ است. حسگر‌هایی که با قرار گرفتن بر روی دوربین‌ها به کاربران اجازه ثبت تصاویر با کیفیتی را می‌دهند. سامسونگ در این زمینه هم برنامه‌هایی داشته و جدیدترین محصولش را روانه بازار کرده است. هر چند که هنوز خبری از اولین سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی اش در هیچ تلفن همراهی نیست.

به گزارش wccftech، کمتر از یک سال از عرضه اولین سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی سامسونگ در سپتامبر ۲۰۲۱ می‌گذرد؛ با این حال، این شرکت قصد توقف تولید آن را نداشته و به تازگی نیز از سنسور دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی ISOCELL HP۳ رونمایی کرده اند. اندازه این سنسور فقط ۱/۱.۴ اینچ است؛ در حالی که اندازه سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی HP۱ حدود ۱/۱.۲۲ اینچ و سنسور ISOCELL GN۱ پنجاه مگاپیکسلی گوگل پیکسل ۶ فقط ۱/۱.۳۱ اینچ است. با توجه به کوچکتر بودن ISOCELL HP۳، اندازه پیکسل آن نیز کوچکتر خواهد بود. این سنسور پیکسل‌هایی با ابعاد ۰.۵۶ میکرون در مقایسه با ۰.۶۴ میکرون دوربین اصلی ارائه می‌دهد.

سنسور 200 مگاپیکسلی ISOCELL HP 3 عرضه شد

هرچه اندازه پیکسل‌ها بزرگتر باشد، ثبت عکس در شرایط نبود نور بهتر است. با این حال، سامسونگ فناوری binning پیکسل را در این سنسور ارائه داده که به عملکرد این محصول در نور کم کمک می‌کند. سنسور سامسونگ عکسی با کیفیت چهار در یک باینینگ ارائه می‌دهد که با تصویر یک سنسور ۱.۱۲ میکرونی قابل مقایسه است. با این حال، سنسور HP۳ قادر به ترکیب نه در یک بوده و تصویر نهایی ثبت شده با آن با عکس گرفته شده یک حسگر ۲.۲۴ میکرونی قابل قیاس است.

سنسور 200 مگاپیکسلی ISOCELL HP 3 عرضه شد

در هر صورت، کاهش ۲۰ درصدی اندازه ماژول دوربینف دیگر سازندگان را برای تولید گوشی‌های باریک‌تر ترغیب کرده است. یکی دیگر از ویژگی‌های حسگر Samsung ISOCELL HP۳ فناوری Super QPD است. فناوری که فوکوس خودکار را بر روی همه پیکسل‌ها ارائه می‌دهد. همچنین دارای قابلیت ۸K/۳۰FPs و ضبط ۴K/۱۲۰FPS، Smart-ISO Pro است.

بیشتر بخوانید

سامسونگ از اولین سنسور 200 مگاپیکسلی تلفن هوشمند رونمایی کرد (yjc.news)

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پایان ماجراجویی آمریکا در آفریقا