دعای کمیل حاجیان ایرانی در مکه و مدینه طنین انداز شد


دعای کمیل حاجیان ایرانی در مکه  و مدینه طنین انداز شد

هزاران حاجی ایرانی در فضایی سرشار از معنویت فرازهای دعای کمیل را در مکه مکرمه و مدینه منوره زمزمه کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، نخستین مراسم دعای کمیل حجاج ایرانی شب جمعه در 5 هتل بزرگ شهر مکه با حضور گسترده زائرانی که در یک هفته اخیر از ایران و مدینه خود را به بیت الله الحرام رسانده اند، برگزار شد.
هم اکنون بیش از 15 هزار و 100 زائر ایرانی در قالب 122 کاروان در مکه مکرمه بسر می برند که از این تعداد، 8 هزار و69 نفر پس از زیارت مرقد پیامبر (ص) و ائمه معصوم (ع) در بقیع، بتدریج از شنبه گذشته وارد مکه شده اند و 7 هزارو 79 تن دیگر از فرودگاه جده بطور مستقیم برای زیارت خانه خدا به مکه مکرمه مشرف شده اند.
«هالیدی این» که یکی از هتل هایی است که بیشترین تعداد زائران ایرانی را در خود جای داده است مرکز برگزاری نخستین دعای کمیل در مکه بود و در آن، حجت الاسلام «عبدالحسین اویسی» از خطیبان بعثه مقام معظم رهبری سخنرانی کرد.

دعای کمیل حاجیان ایرانی در مکه  و مدینه طنین انداز شد

دراین مراسم مقدمی از قاریان ممتاز قرآن کریم آیاتی ازکلام الله مجید را با صوت دلنشین قرائت کرد و زائران با نوای حاج مهدی سماواتی از مداحان اهل بیت، در فضایی عارفانه و معنوی دعای کمیل را قرائت کردند.


دعای روحبخش کمیل همچنین شب گذشته درهتل های «ویولت »، «اعمار فوم ا»، «العلیان الماسی » و «میدان» شهر مکه که میزبان 122 کاروان زائران ایرانی است، با نوای دلنشین مداحان و قاریان ممتاز برگزار شد.
این هتلها صبح امروز نیز شاهد مراسم دعای ندبه حاجیان ایرانی بود که با استقبال آنها همراه بود.

دعای کمیل حاجیان ایرانی در مکه  و مدینه طنین انداز شد

همچنین در مدینه منوره نیز علاوه برهتل موفنبیک شب گذشته دعای کمیل زائران ایرانی به صورت متمرکز در هتل سبال و همزمان با حضور مهمانان شهر پیامبر دردیگرهتل های محل اسکان حجاج کشورمان به همت بعثه مقام معظم رهبری برگزار شد.


در این آیین های معنوی قاریان ممتاز و بین المللی کشورمان با قرائت آیات قرآن در سرزمین وحی و در کنار مرقد مطهر پیامبر گرامی اسلام و ائمه مظلوم بقیع حال و هوای وصف نشدنی به این مراسم ها بخشیدند.


در هتل سبال مدینه پیش از قرائت‌ دعای کمیل، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین فلاح زاده خطیب بعثه مقام معظم رهبری در سخنانی درباره اهمیت توبه و استغفار در اسلام سخن گفت.

دعای کمیل حاجیان ایرانی در مکه  و مدینه طنین انداز شد


وی با بیان اینکه ناامیدی از رحمت پرودگار گناه کبیره است خطاب به زائران سرزمین نزول قرآن اظهار داشت: در زمان و مکان ارزشمندی قرار دارید و تلاش نمایید نورانیت سفر معنوی حج را همواره با خود حفظ کنید.


حجت‌الاسلام و المسلمین فلاح زاده با اشاره به فضیلت دعای کمیل، زائران سرزمین وحی را به ترک‌ محرمات توصیه کرد و گفت: محرم ماندن مهمتر از محرم شدن است.


گفتنی است دعای کمیل هتل سبال را حاج حمیدرضا رمضانپور از مداحان کشور قرائت کرد و زائران همراه با وی فرازهای این دعای روحبخش را زمزمه کردند.

پایان پیام/47

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری