استغاثه زائران ایرانی به امام زمان(ع) در دومین ندبه سرزمین وحی


استغاثه زائران ایرانی به امام زمان(ع) در دومین ندبه سرزمین وحی

زائران ایرانی صبح امروز جمعه (۳ تیرماه) در دومین دعای ندبه در سرزمین وحی از جوار مسجدالحرام و مسجد شریف نبوی با امام زمان(عج) مناجات کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، زائران ایرانی سرزمین وحی صبح امروز در مراسم روحبخش و عرفانی دعای ندبه، به مناجات با حضرت ولی عصر(عج) پرداختند و برای ظهور آن حضرت در جوار مسجدالحرام و مسجد شریف نبوی دست به دعا شدند.

در آیین های قرائت دعای ندبه که از سوی بعثه مقام معظم رهبری در هتل‌های مکه مکرمه و مدینه منوره به شکل متمرکز و به شکل مجزا برگزار شد، پس از قرائت قرآن از سوی قاریان ممتاز کشوری و سخنرانی خطبای بعثه مقام معظم رهبری، مادحین اهل بیت(ع) ضمن مرثیه‌سراحی برای اهل بیت(ع)، با قرائت دعای ندبه به مناجات با منجی موعود شیعیان پرداختند.


در مراسمی که به شکل متمرکز در هتل موفنبیک مدینه برگزار شد، مجتبی پرویزی، قاری ممتاز کشوری به قرائت قرآن کریم پرداخت. در ادامه حجت‌الاسلام محمدحسین فلاح‌زاده، از خطیبان بعثه مقام معظم رهبری، در سخنانی با بیان اینکه حج لبیک به ندای پرودگار است، گفت: خداوند به حضرت ابراهیم(ع) که به مقام امامت نائل شده بود، فرمود: «وَأَذِّن فِی النَّاسِ بِالْحَجِّ یَأْتُوکَ رِجَالًا وَعَلَىٰ کُلِّ ضَامِرٍ یَأْتِینَ مِن کُلِّ فَجٍّ عَمِیقٍ»؛ یعنی به مردم دستور بده تا از راه‌های دور و نزدیک و پیاده یا سواره به حج بیایند.


وی افزود: بنابراین آیه، امروز وقتی ما به حج مشرف می‌شویم ندای الهی را که از طریق پیامبر خدا حضرت ابراهیم رسیده، لبیک می‌گوییم؛ از این‌رو حج ما پاسخ به ندای امام است.


حجت‌الاسلام فلاح‌زاده بیان کرد: برخی از اعمال حج، اقتدا به معمار کعبه است، گرچه این اقتدا ظاهری نیست، اما تجلی حقیقی و معنوی آن اقتدا به امام این خانه (حضرت ابراهیم) است.


وی با اشاره به شکافته شدن دیوار کعبه و ولادت حضرت علی(ع) در کعبه گفت: این معجزه الهی به این سبب است که به ما بفهماند اگر دور این خانه می چرخید باید دلتان با امام و اظهار ارادت به کسی که در این خانه به دنیا آمده است، باشد.


در ادامه این مراسم حاج علی فرهانی ضمن مناجات با امام زمان(عج)، به قرائت دعای ندبه در بین زائران ایرانی پرداخت.


در مراسمی هم که به شکل متمرکز در هتل سبال مدینه برگزار شد پس از تلاوت آیاتی از قرآن کریم توسط عدنان مؤمنین از قاریان کشورمان، حجت‌الاسلام والمسلمین اکبر صمدی یزدی، از خطیبان بعثه مقام معظم رهبری در سخنانی با اشاره به حرمت دو ماه ذی‌العقده و ذی‌الحجه اظهار کرد: در ذی‌القعده مؤمنان خود را برای میقات و تقرب الهی آماده می‌کنند.


بعد از این سخنرانی حاج حمید رمضان‌پور با مرثیه‌سرایی در وصف ائمه معصومین(ع) و قرائت دعای ندبه معونیت خاصی به این مراسم بخشید.


یادآور می‌شود، نخستین مراسم دعای ندبه حجاج ایرانی نیز هفته گذشته با حضور زائران مسجدالنبی(ص) و بیت‌الله الحرام برگزار شده بود.

پایان پیام/47

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس