توسعه گردشگری تنها راه نجات اقتصاد آران و بیدگل است


توسعه گردشگری تنها راه نجات اقتصاد آران و بیدگل است

کاشان - ایرنا - رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آران و بیدگل با اشاره به رابطه مستقیم رونق گردشگری و توسعه پایدار گفت: توسعه و رونق صنعت پاک گردشگری تنها راه نجات اقتصاد این شهرستان است.

مهدی مشهدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تلاش برای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری و جلب نظر سرمایه گذاران بخش خصوصی برای ورود به صنعت گردشگری منطقه، راه را برای رونق اقتصاد و به دنبال آن توسعه پایدار آران و بیدگل هموار می‌کند.

وی ادامه داد: در این راستا تلاش می‌شود فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف گردشگری آران و بیدگل در قالب یک دفترچه فهرست و در دسترس سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به ویژه در نمایشگاه گردشگری تهران قرار داده شود تا شاهد ورود سرمایه‌گذاران و تحول در زیرساخت‌های گردشگری شهرستان باشیم.

وی با اشاره به لزوم تغییر نگرش مسوولان و مردم آران و بیدگل به گردشگری و میراث فرهنگی اظهار داشت: مردم و مسوولان باید بدانند که آثار تاریخی و گردشگری هویت ما هستند و با برنامه‌ریزی صحیح، می‌توان به احیای میراث فرهنگی و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهرستان پرداخت و علاوه بر هویت بخشی، موجب ایجاد توسعه و اشتغال پایدار شد.

وضعیت غیرقابل قبول زیرساخت های گردشگری در کویرهای آران و بیدگل

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آران و بیدگل با اشاره به ضعف زیرساخت های گردشگری در این شهرستان گفت: طرح جامع مطالعه‌ها و توسعه گردشگری در کویر مرنجاب در حال بازبینی و تدوین است و تلاش می‌شود این طرح هر چه سریعتر تدوین و به مرحله اجرا برسد.

وی اضافه کرد: تعریف جاده مرنجاب به عنوان یک جاده گردشگری در حال پیگیری است تا با درنظر گرفتن ردیف بودجه، یکی از مهمترین زیرساخت‌های گردشگری کویری آران و بیدگل توسعه یابد و راه برای ورود هر چه بیشتر سرمایه‌گذاران هموار شود.

مشهدی با یادآوری ایجاد دروازه ورودی در ابتدای مسیر مرنجاب طی سال‌های گذشته گفت: عنوان دروازه دریافت ورودیه در ضوابط وزارت میراث فرهنگی کشور وجود ندارد و تنها در قالب یک قانون به دهیاری‌ها اجازه دریافت ورودیه و آن هم در ازای ارایه خدمات داده می شود که بر این پایه در صدد ساماندهای ورودی به مرنجاب هستیم.

وی تصریح کرد: در ماه‌های پیش رو ۲ همایش در بخش گردشگری آران و بیدگل برگزار خواهد شد که نخست همایش آفرودها در ماه جاری و دیگری همایشی با حضور تمامی مدیران تاسیسات گردشگری، سرمایه گذاران و راهنمایان فعال در کویرهای شهرستان برگزار خواهد شد.

به گزارش ایرنا، شهرستان آران و بیدگل ۵۰۰ اثر تاریخی، طبیعی و معنوی شناسایی شده دارد که ۱۵۰ مورد تاکنون در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

سایت ویگل، کویر سیازگه و چاه عروس ابوزیدآباد، کویر مرنجاب، مسجد نقشینه، چاله سنبک، مقبره حاج سلیمان صباحی بیدگلی، خانه ‌های تاریخی علی‌آباد، افتخارالاسلام دربندی، بنی‌طبا، عبدالله خان و مسعودی، حمام ‌های عنایتی، حاج محمد، یخچال، مختص‌آباد، بقعه‌های متبرکه فیض‌آباد، باب المراد، بی‌بی زینب یزدل، قدمگاه، امامزاده علی‌اکبر (ع)، هاشم بن علی (ع) و امامزاده حسین (ع) از جمله مکان‌ها و اثرهای دیدنی آران و بیدگل است.

آران و بیدگل با جمعیت افزون بر ۱۰۳ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۶ کیلومتری کاشان و ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید