تردد مسافر از مرز بازرگان 3.3 برابر شد


تردد مسافر از مرز بازرگان 3.3 برابر شد

ارومیه - ایرنا - مدیر پایانه مرزی بازرگان گفت: در سه ماهه نخست سال جاری، تردد مسافر از طریق این مرز به ۳.۳ برابر مدت مشابه سال گذشته رسیده است.

جابر اکبرپور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در این مدت، ۲۳۶ هزار و ۹۹۰ نفر مسافر از طریق مرز بازرگان تردد کرده‌اند در حالی که میزان تردد در مدت مشابه سال قبل، البته به علت محدودیت های ناشی از کرونا، اندکی بیش از ۷۱ هزار نفر بود.

وی تعداد مسافران ورودی ایرانی را ۸۸ هزار ۴۷۵ نفر و مسافران خروجی ایرانی را ۷۰ هزار و ۴۴۸ نفر در این مدت اعلام کرد و افزود: مسافران ورودی ایرانی ۲۷۷ درصد و خروجی ایرانی نیز ۳۰۳ درصد بیشتر شده است.

مدیر پایانه مرزی بازرگان ادامه داد: شمار ورودی مسافران خارجی نیز در همین مدت ۴۰ هزار و ۵۳۲ نفر و شمار مسافران خروجی نیز ۳۷ هزار و ۵۳۵ نفر بود که به ترتیب ۱۰۸ و ۱۹۶ درصد رشد داشته است.

اکبرپور گفت: در این مدت تعداد تردد اتوبوس از طریق مرز بازرگان، یک هزار و ۵۴۲ دستگاه بود که از این تعداد ۷۷۰ دستگاه ورودی و ۷۷۲ دستگاه نیز خروجی است.

به گزارش ایرنا، گمرک بازرگان و شهرستان ماکو در مجاورت مرز ایران با کشورهای ترکیه و جمهوری‌ آذربایجان قرار دارد؛ مرزهای جمهوری اسلامی در این منطقه و با این کشورها به ترتیب ۱۳۰ و ۱۴۰ کیلومتر است.

این گمرک در سال ۱۳۰۵ شمسی تاسیس شد و تنها مرز بین‌المللی بین کشورهای ایران و ترکیه به شمار می‌رود که به صورت ۲۴ ساعته در حال فعالیت است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب توجه این استایل ساده نانسی عجرم+ عکس