سامانه سام hse رونمایی شد


سامانه سام hse رونمایی شد

ارومیه - ایرنا - سامانه سام hse مبتنی بر شبکه اجتماعی برای گسترش فرهنگ hse «بهداشت، ایمنی و محیط زیست» در گردهمایی کشوری و به میزبانی ارومیه رونمایی شد.

به گزارش ایرنا، مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان وزارت علوم روز شنبه در حاشیه دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور در دانشگاه ارومیه افزود: به‌عنوان دفتر مشاوره و سلامت، قطعا ضعف‌هایی داریم و هر چند متولی بیماری نیستیم ولی تمرکز ما بر بیماری زدایی و درمان است.

ابراهیم نعیمی اظهار کرد: رویکرد جدید ما تغییر سیاست‌گذاری‌ها و آیین‌نامه‌ها برای ارتقای سلامت جسمانی و روانی، اجتماعی و معنوی است.

وی گفت: به دنبال جهت‌دهی به فعالیت‌های دانشگاه‌ها در بحث hse و محیط زیست هستیم و در این خصوص هدف اصلی ما حرکت از رویکرد انفعالی به سمت رویکرد فعال‌تر و ارائه آموزش‌های لازم برای حفظ سلامت هستیم.

وی اضافه کرد: در این خصوص و برای پررنگ تر شدن حضور دانشجویان در این زمینه نیازمند ایجاد بستری برای فعالیت این قشر هستیم که سامانه سام hse برنامه ریزی و راه‌اندازی شد و با رونمایی از آن فرهنگ hse گسترش یابد.

نعیمی ادامه داد: اولین جشنواره ملی سلامت نیز امسال طراحی و در حال اجراست که اختتامیه آن روز ۱۴ آذر و با حضور مقام عالی وزارت و قبل از روز دانشجو برگزار خواهد شد تا گفتمان سلامت بیش از پیش وارد حوزه دانشگاه شود.

رییس دانشگاه ارومیه هم در خصوص این گردهمایی افزود: دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور با حضور مسئولین وزارت علوم و روسای دانشگاهی سراسر کشور به مدت دو روز در دانشگاه ارومیه برگزار می‌شود.

احمد علیجانپور گفت: در طی این دو روز قرار است، ۶ کمیسیون تخصصی «بررسی آئین نامه سلامت، ایمنی و محیط زیست دانشگاه‌ها»، «HSE»، «ایدز»، «تغذیه»، «بیماری‌های شایع جوانان» و «چالش‌های درمان در دانشگاه‌ها» نیز برگزار شود.

وب اظهارکرد: بررسی و بحث و تبادل نظر در خصوص مسائل مربوط به بهداشت، سلامت جسمی و روحی و درمان دانشجوها از مهمترین برنامه‌های این گردهمایی است.

HSE مخفف حرف اول کلمات Health به معنی بهداشت، Safety به معنی ایمنی و Environment به معنی محیط است که متولی و عهده دار تمامی مسایل مربوط به بهداشت کار، صنعتی و محیط، ایمنی و آتش نشانی و محیط زیست است.

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه در حال برگزاری است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش