زندانی محکوم به قصاص بعد از 20 سال از دار مجازات رهایی یافت


زندانی محکوم به قصاص بعد از 20 سال از دار مجازات رهایی یافت

ارومیه - ایرنا - رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: با تلاش‌ها و مساعدت‌های صورت گرفته زندانی محکوم به قصاص پس از ۲۰ سال تحمل حبس با رضایت اولیای دم از دار مجازات رهایی یافت.

ناصر عتباتی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: به منظور تلاش برای سازش یک فقره پرونده قصاص نفس، جمعی متشکل از مسوول نظارت و بازرسی شورای حل اختلاف استان، عضو شورای حل اختلاف دیزج مرگور و اعضای هسته جهادی بخشایش با همراهی متنفذین و بزرگان محلی در منزل اولیای دم مرحوم ح - ن در روستای دیزج مرگور حضور یافتند.
وی ادامه داد: این افراد با تلاش و رایزنی با اولیای دم، سرانجام ایشان در اقدامی خداپسندانه از قصاص قاتل اعلام رضایت و گذشت کردند تا قاتل پس از نزدیک ۲۰ سال تحمل حبس از چوبه دار رهایی یابد.
عتباتی اضافه کرد: سنت حسنه بخشش و گذشت سنتی است که مورد تاکید خداوند، پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار بوده و آرامش و لذتی که در پی این گذشت حاصل می‌شود قابل وصف نیست.
وی یادآور شد: امید است با این‌گونه دخالت‌های مثبت و تاثیر گذار ریش سفیدان و متنفذین و سران عشایر هر چه بیشتر شاهد سازش و صلح و دوستی در بین مردم باشیم و صفا و صمیمیت جای کینه و کدورت را بگیرد.
به گزارش ایرنا، طی یک سال گذشته بیش از ۳۶ فقره پرونده قتل به سازش ختم شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید