5600 هکتار زمین کشاورزی در آذربایجان ‌غربی رفع تداخل شد


5600 هکتار زمین کشاورزی در آذربایجان ‌غربی رفع تداخل شد

ارومیه - ایرنا - سرپرست مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان ‌غربی گفت: از ابتدای سال جاری، پنج هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان رفع تداخل و تعیین تکلیف شده است.

مجتبی قلنجی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به برگزاری جلسات کمیسیون رفع تداخل در آذربایجان غربی، افزود: با توجه به اهمیت رفع تداخل ناشی از اجرای مقررات موازی که منجر به تثبیت مالکیت اراضی ملی، دولتی و مستثنیات اشخاص و به تبع آن صدور اسناد مالکیت کشاورزان می‌شود، در سه ماهه نخست سال جاری، ۴۵ پلاک به مساحت ۴۹ هزار هکتار بررسی شد و بخشی از این اراضی رفع تداخل و تثبیت مالکیت شد.

وی با بیان اینکه رفع تداخل اراضی در جهت اجرای ماده ۵۴ قانون رفع موانع تولید انجام می‌شود، بیان کرد: رفع تداخل اراضی کشاورزی زمینه صدور اسناد تک برگی را فراهم می‌کند.

سرپرست مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اظهار کرد: این موضوع مهم به کمک تولید و رفع موانع در این حوزه آمده است و همچنین به کاهش دعاوی حقوقی بهره‌برداران منجر می‌شود.

قلنجی ادامه داد: آذربایجان غربی جزو استان های برتر و پیشرو در رفع تداخل اراضی در کشور است.

وی با تاکید بر لزوم مشارکت همگانی در جلوگیری از تخریب اراضی کشاورزی و عرصه های ملی گفت: با هدف تقویت ارتباط مردمی و برای اطلاع رسانی جهت پیشگیری و برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی زراعی و باغی گشت‌های سامانه ارتباط مردمی ۱۳۱ ویژه حفاظت از اراضی کشاورزی استان به صورت شبانه روزی آماده برخورد با متخلفان و سودجویان در اراضی کشاورزی و دریافت گزارش مردمی است.

به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی دارای ۸۰۰ هزار تا یک میلیون هکتار اراضی زراعی و کشاورزی قابل کشت است.

در سال‌های اخیر سودجویان در صدد تغییر کاربری این اراضی بر آمده‌اند که با برخورد قانونی مراجع ذیربط از بسیاری از تغییر کاربری‌ها ممانعت شده است.

این استان سالانه بیش از ۶.۲ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی را تولید و روانه بازار مصرف می‌کند.

سیب، انگور، چغندر قند، گندم و انواع محصولات زراعی و میوه های هسته دار تابستانی از مهمترین محصولات تولیدی در آذربایجان غربی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!