هوای چهارمحال و بختیاری امسال گرم‌تر شد


هوای چهارمحال و بختیاری امسال گرم‌تر شد

شهرکرد- ایرنا- معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری از گرم‌تر شدن هوای این استان در بهار امسال خبر داد و گفت: میانگین دمای استان در بهار امسال در مقایسه با میانگین بلندمدت حدود یک درجه افزایش داشته است.

معصومه نوروزی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بارش‌های بهار امسال نه تنها کاهش یافته بلکه با افزایش دما قدرت تبخیر آب نیز افزایش یافته و در نهایت تشدید خشکسالی‌ها و کاهش منابع آب در سال آبی جاری شکل گرفته است.

وی ادامه داد: با این وجود هوای استان به ویژه مرکز استان در مقایسه با استان‌های دیگر خنک‌تر بوده به‌طوری‌که طی روزهای متوالی از جمله شبانه‌روز گذشته شهرکرد با چهار درجه سانتی‌گراد بالای صفر خنک‌ترین نقطه کشور گزارش شد.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری در ادامه از افزایش نسبی دمای این استان از روز دوشنبه خبر داد و گفت: همچنین آسمان استان برای روزهای آینده صاف تا کمی ابری در برخی ساعات همراه با وزش باد خواهد بود.

نوروزی با بیان اینکه کاهش کیفیت هوای استان برای روز یکشنبه دور از انتظار نیست، خاطرنشان کرد: وزش باد به نسبت شدید منجر به خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

به گزارش ایرنا بنا بر اعلام سازمان هواشناسی، چهارمحال و بختیاری در فروردین امسال کم‌بارش‌ترین استان کشور و در اردیبهشت در ردیف دوم خشک‌ترین استان‌های کشور جای گرفت.

این استان از سال ۸۶ تاکنون با پدیده خشکسالی روبرو است و این پدیده تاثیر منفی بر منابع آب و محیط‌زیست این استان گذاشته و اقتصاد این استان در بخش صنعت و کشاورزی را تحت تاثیر خود قرار داده است.

چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه‌های زاینده‌رود، کارون و بخشی از دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، همچنین استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر