هوای بجنورد برای دومین روز پیاپی ناسالم شد


هوای بجنورد برای دومین روز پیاپی ناسالم شد

بجنورد-ایرنا- معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: وجود ریزگردها در آسمان بجنورد مرکز استان در ۲ روز پیاپی هوای این شهر را ناسالم کرد.

حسین هراتی روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امروز شاخص آلودگی هوا در بجنورد به طور میانگین ۱۴۰ ثبت شده است که هوا برای گروه های حساس ناسالم اعلام می شود.

وی با بیان اینکه در شبانه روز گذشته میزان آلودگی در برخی ساعات بیش از این میزان بود افزود: دیروز شاخص آلودگی هوا در مرکز استان به ۱۹۰ رسید که برای تمامی گروه ها ناسالم شد.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی افزود: یک منشا آلودگی و کاهش کیفیت هوا در بجنورد، داخلی است

در شاخص سنجش هوا وضعیت صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای تمام گروه های سنی، ۲۰۱ تا ۳۰۰ خیلی ناسالم و بیش از ۳۰۰ خطرناک و بحرانی است.

کارشناسان می گویند گرد و غبار، علت مهم آلودگی هوای بجنورد است، اطراف شهر بجنورد عرصه فعالیت سنگ شکن ها، کارخانه آسفالت و دیگر واحدهای آلاینده است.
با توجه به کاسه ای بودن شهر بجنورد، در صورت بروز مشکل در آلودگی هوا، رفع آن مشکل است، از این رو باید اقدامات پیشگیرانه، مورد توجه باشد.
آلودگی هوای مرکز خراسان شمالی تنها در یک نقطه از بجنورد قابل سنجش و اندازه گیری است و تنها ایستگاه سنجش آلودگی هوای استان در جوار اداره کل حفاظت محیط زیست مستقر است.
استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...