هشدار دامپزشکی خراسان شمالی نسبت به خرید گوشت بین راهی


هشدار دامپزشکی خراسان شمالی نسبت به خرید گوشت بین راهی

بجنورد- ایرنا- مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی نسبت به خرید گوشت تازه کشتار شده بین راهی هشدار داد و گفت: به مسافران توصیه می شود برای جلوگیری از ابتلا به بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو از خرید این گوشت ها خودداری کنند. 

حمید رمضانی روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به مسافران هشدار می دهیم که با خرید گوشت های تازه کشتار شده در بین راه، خود را در معرض خطر ابتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو قرار می دهند.

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی با اشاره به تبلیغات فروش گوشت تازه کشتار شده با قیمت پایین در فضای مجازی افزود: مردم همچنین از خرید گوشت تازه کشتار شده در فضای مجازی هم خودداری کنند.

وی گفت: ابتلا به بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در استان مشاهده نشده است اما مردم باید اقدمات پیشگیرانه را جدی بگیرند تا در این باره مدیریت بهتری برای کنترل بیماری انجام شود، مردم از کشتار در خارج از کشتارگاه به شدت خودداری کنند و از مصرف گوشتی که در خارج از کشتارگاه استحصال شده، اجتناب ورزند.

رمضانی افزود: یکی از مکان ها که از حساسیت زیادی در زمینه عرضه گوشت تازه کشتار شده دارد، دوراهی دشت در مسیر بجنورد-جنگل گلستان است که در این زمینه تاکید و توصیه شده است که گوشت این مکان باید از کشتارگاه شهر گنبد تامین و عرضه شود.

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: به مردم و به مسافران هشدار داده می شود که برای پیشگیری از گزش کنه از تماس با دام و خرید گوشت های تازه کشتار شده در بین راه ها خودداری کنند.

وی نسبت به کشتار غیرمجاز دام و تاثیر آن در انتقال تب کریمه کنگو هشدار داد و گفت: کشتار غیرمجاز دام یکی از عوامل انتقال این بیماری است و در این زمینه مردم از این اقدام به جد خودداری کرده و کشتار را به کشتارگاه ها بسپارند.

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی افزود: در فصل گرما فعالیت کنه ها افزایش می یابد و خطر انتقال بیماری به انسان از دامهای آلوده بیشتر است در صورت بی احتیاطی در کشتار دام و تماس با ترشحات دام آلوده انتقال این بیماری به انسان قوت خواهد گرفت.

به گزارش ایرنا، تب کریمه کنگو در دام ها علائم قابل توجهی ندارد و پس از گزش کنه آلوده، ویروس کمتر از یک هفته در بدن دام باقی می ماند و تنها علامت آن، تب خفیف بوده و مخزن اصلی ویروس در طبیعت کنه سخت از خانواده هیالوما است که در تمام مراحل تکامل کنه، در بدن باقی می ماند و از طریق تخم به نسل های بعد منتقل می شود.

بر اساس این گزارش، این روز ها که بازار گردشگری و طبیعت گردی در خراسان شمالی گرم است، بسیار مشاهده می شود که افراد در حضور دسته جمعی در روستاها اقدام به خرید دام سبک و کشتار آن کرده و گوشت استحصالی را مصرف می کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رونمایی مجری کلید اسرار از دختر و همسر جذابش برای اولین بار + بیوگرافی و عکی های خصوصی !