دمای هوای خراسان رضوی با شیبی کند همچنان در حال افزایش است


دمای هوای خراسان رضوی با شیبی کند همچنان در حال افزایش است

مشهد- ایرنا- کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: با توجه به بررسی نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی از امروز و با شیبی کند روند افزایش دما آغاز می شود و تا آخر هفته ادامه می یابد.

آذر رضایی پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از فردا نیز بر شدت و سرعت وزش باد به طور لحظه ای افزوده می‌شود که در نقاط جنوبی، شرقی و برخی نواحی شمالی استان همراه با کاهش کیفیت هوا و دید خواهد بود.

وی ادامه داد: روز گذشته و با توجه به تغییرات فشار هوا، وزش باد در برخی از نقاط خراسان رضوی به ویژه نواحی جنوبی و شرق، شدید همراه با گرد و خاک بود و در این مدت بیشترین سرعت وزش باد از سرخس و تایباد با ۵۴ کیلومتر در ساعت به ثبت رسید. همچنین بیشتر میزان گرد و غبار از تربت حیدریه ثبت شد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: روند افزایش شدت وزش باد باعث انتقال جریان هوا به سمت نواحی مرکزی وغربی استان شد و تا صبح امروز شاهد افزایش گرد و غبار و آلاینده جوی در برخی نقاط خراسان رضوی و همچنین در کلانشهر مشهد بودیم اما امروز به طور موقت از وزش باد کاسته می‌شود و شاهد کاهش آلاینده های جوی خواهیم بود.

رضایی پور افزود: طی شبانه روز گذشته فریمان با کمینه دمای هوای ۱۹ درجه و مه ولات با بیشینه دمای هوای ۴۴ درجه سلسیوس به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین شهرهای خراسان رضوی بوده اند.

وی ادامه داد: در این مدت دمای هوای شهر مشهد بین ۲۴ تا ۳۷ درجه سانتیگراد در نوسان بود و پیش‌بینی می‌شود در گرمترین ساعات امروز دمای هوا به ۳۹ درجه و در خنک ترین ساعات به ۲۵ درجه بالای صفر برسد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش