آشیانه لک لک‌ها روی دکل مخابرات در شوشتر دل معارض زمین را به رحم آورد


آشیانه لک لک‌ها روی دکل مخابرات در شوشتر دل معارض زمین را به رحم آورد

اهواز - ایرنا - رییس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر گفت: رای دادگاه مبنی بر جابجایی دکل مخابراتی در شهر عرب حسن از توابع شهرستان شوشتر به دلیل وجود مالکیت خصوصی زمین، با رضایت مالک لغو شد.

مهدی زمانپور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد : ساختمان مخابرات و دکل مخابراتی شهر عرب حسن که با رای دادگاه قرار شد به مالک خصوصی آن واگذار و حکم بر جابجایی آن صادر شده بود به دلیل وجود آشیانه لک لک ها و جوجه آوری آنها و با پیگیری این اداره، همکاری شرکت مخابرات و رضایت مالک زمین، رای صادره لغو شد.

وی با قدردانی از رییس اداره مخابرات این شهرستان و مالک زمین برای قبول جابجا نشدن و نگهداری از دکل ادامه داد: در حوزه شهرستان شوشتر تعداد ۱۶ آشیانه لک لک شناسایی شده که هفت آشیانه آن در شهر عرب حسن واقع شده‌اند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر افزود: بر روی دکل مذکور نیز دو آشیانه به صورت دو طبقه ایجاد شده که هرساله در فصل بهار و تابستان شاهد جوجه آوری لک لک‌ها در این آشیانه ها هستیم.

وی گفت: لک لک سفید یا حاجی لک لک در زمره بزرگترین پرندگان کنار آبزی و حمایت شده و از گونه‌های مهاجر و زمستان گذران خوزستان است که از گونه های جوجه آور کمیاب ایران نیز به شمار می رود. این پرنده در صورت وجود شرایط مناسب زیستگاهی در فصل بهار اقدام به آشیانه سازی ، تخم گذاری و جوجه آوری می کند.شهر عرب حسن به دلیل همجواری با تالاب ، رودخانه و بیشه زارهای گرمسیری و وجود دکل‌های شبکه ارتباطی و مخابراتی دارای شرایط ایده آل زیستگاهی برای این گونه بوده و آشیانه‌های پرشمار لک لک در این منطقه یکی از جاذبه گردشگری این شهر به شمار می رود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا