برخورد با 109واحد تولیدی و خدماتی در خوزستان به دلیل رعایت نکردن استاندارد


برخورد با 109واحد تولیدی و خدماتی در خوزستان به دلیل رعایت نکردن استاندارد

اهواز- ایرنا- مدیر کل استاندارد خوزستان گفت: ۱۰۹ مورد توقیف واحدهای تولیدی و توزیعی ، مراکز و مجتمع های پزشکی ،خانه ها و زمین های بازی از ابتدای امسال تا کنون در استان انجام گرفته است.

علی داودی شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: از این تعداد ۲۴ پرونده در کمیسیون ماده ۴۲ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد و ۸۵ پرونده مطابق ماده ۴۰ مورد بررسی قرار گرفت که پس از تکمیل مستندات ،خاطیان ۱۸ پرونده برای پیگیری قانونی تخلف صورت گرفته به مرجع قضایی معرفی شدند.

وی گفت: در سه ماهه اول سال جاری تعداد ۱۹ مورد شکایت در خصوص عدم کیفیت کالاهای مشمول استاندارد اجباری و نیز عملکرد آزمایشگاه های همکار دریافت و مورد رسیدگی قرار گرفت.

داودی با اشاره به اینکه تولید و عرضه کالای مرغوب و با کیفیت رمز ماندگاری در بازار است اظهار داشت: این اداره کل همکاری لازم با واحدهای تولیدی و خدماتی و فروشگاه ها را در اولویت کاری خود قرار داده و در صورت مشاهده عدم رعایت استاندارد و ضوابط کیفی با واحدهای متخلف برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.
داودی افزود: مطابق قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد هرگاه اجرای استاندارد در مورد کالاها و خدماتی، اجباری اعلام شود پس از انقضای مهلت مقرر، تولید، تمرکز، توزیع و فروش این‌گونه کالاها و خدمات بدون علامت استاندارد و یا بدون تایید سازمان ممنوع است و کالاهای مربوطه توقیف و پس از بررسی موضوع در کمیسیون ماده ۴۲ ، با متخلف طبق ماده ۴۰ این قانون برخورد می‌شود.
وی در ادامه از مردم خواست درصورت مشاهده کالای مغایر با استاندارد و یا با کیفیت پایین تر از استاندارد مراتب را از طریق شماره تلفن های ۵۸ - ۳۳۹۱۴۲۵۵ این اداره کل در میان بگذارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حالا هی برو بیا صدبارم هرچی میخوای بگو دربارم آرمین زارعی