میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌های قضایی در دامغان 50 روز است


میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌های قضایی در دامغان 50 روز است

سمنان- ایرنا- رییس دادگستری دامغان گفت: میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌های دستگاه قضا در کشور بین ۴۵ تا ۶۰ روز و این شاخص در شهرستان دامغان ۵۰ روز است

به‌ گزارش خبرنگار ایرنا، علی تقی‌خاکی روز شنبه در نشست با خبرنگاران به مناسبت هفته قوه قضائیه در سالن جلسات دادگستری دامغان بیان کرد: طی سال گذشته پنج هزار و ۱۸۸ پرونده در دادسرا و هفت هزار و ۶۴۴ پرونده در شورای حل اختلاف رسیدگی شد.

وی ادامه داد: در شرایط سخت کرونا از اواخر سال ۹۸ تا پایان ۱۴۰۰، خدمت رسانی به دعاوی و اختلافات بدون وقفه انجام شد و با توجه به شرایط جامعه ایجاد فرآیند الکترونیک دنبال شد و دامغان پیشگام در این زمینه بود.

تقی‌خاکی اظهار داشت: سال گذشته، چهار هزار و هشت جلسه رسیدگی به صورت الکترونیکی در دامغان برگزار شد و اشخاص به صورت برخط و مجازی در دادگاه حاضر شدند.

وی تصریح کرد: ابلاغ الکترونیکی، انقلابی در دستگاه قضایی ایجاد کرد و در این راستا ۹۹.۸ درصد پرونده‌های دامغان به صورت تمام الکترونیک بود که نوید بخش سرعت و کاهش در زمان رسیدگی به دعاوی است.

تقی‌خاکی به پیشگیری از وقوع جرم اشاره و اضافه کرد: بیشترین عنوان مجرمانه و پرونده ورودی در دامغان مربوط به سرقت است که باید در این راستا اقدامات پیشگیرانه همچون ایجاد اشتغال و حمایت از تولید در راستای سیاست های نظام در دستور کار قرار گیرد.

وی بیان کرد: انجام اقدامات پیشگیرانه برای کاهش وقوع جرم تنها وظیفه قوه قضائیه نیست بلکه نهادهای اجرایی نیز باید در این راستا تلاش کنند تا شاهد کاهش وقوع جرم و پرونده ورودی به دستگاه قضایی باشیم.

تقی‌خاکی خاطرنشان کرد: ورودی پرونده های قضایی در محاکم قضایی و شورای حل اختلاف در شهرستان دامغان شامل سرقت، ضرب و جرح، توهین، تهدید، تخریب، تصادف، کلاهبرداری و نگهداری، حمل و توزیع مواد مخدر است.

رییس دادگستری دامغان گفت: امسال در راستای تحقق شعار سال و حمایت از تولید، کارگروه رفع موانع با هدف رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی شهرستان و بازگشت آن‌ها به چرخه تولید، با همکاری فرمانداری و نهادهای مربوطه تشکیل شده است.

به گزارش ایرنا، هفته قوه قضائیه از اول تا هفتم تیر است که ۱۳ عنوان ویژه برنامه برای این هفته در دامغان پیش بینی شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مدل کیک جشن الفبا کلاس اول